![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Alltså,någon måste hjälpa mig. Alla nya tåg,lok och vangar som jag lägger in "finns inte" .. X2000 1.5 och x2000 4.0 funkar inte överhuvudtaget.Banverkets rc-lok + vagnar fungerar inte
![]() Hur ska jag göra för att få dessa att funka? /Sonny |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
För Banverkets Rc-lok till exempel så laddar du ner zip-filen. Jag packar alltid upp dom i en tillfällig mapp och flyttar den till rätt mapp själv. Se bara till att du läser readme-filen som finns med så brukar allt fungera, annars får du gärna försöka vara lite tydligare i vad som inte fungerar... Lycka till! /Bosse |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Jag har suttit och laddat hem massor med Svenska lok & vagnar[
![]() ![]() ![]() ![]() Jag instämmer med kommentar om vikten av att läsa 'readme-filen'[8)], även om denna i vissa fall lämnar övrigt att önska [B)]- men då öppnar man bara upp 'zip-filen, och kontrollerar vilken patch[8)] som ligger med i komprimeringen[8)], så löser sig oftast det problemet också. ![]() Då går det att installera direkt till TrainSim's Tågkatalog. ![]() Annars fungerar ju Sibbmarks variant också utmärkt. ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
om du har kvar problemet testa med att göra en consist eller kolla att du har installerat tågen,loken eller vagnarna i mappen "Train Simulator\TRAINS\TRAINSET och kom ihåg att alla tåg du ska köra måste ha en consist.
om det kommer med en consist lägg den samma mapp som tågen förutom att i stället för att lägga den i TRAINSET-mappen så lägger du den i CONSISTS-mappen hoppas förklaringen inte var alltför kronglig. antagligen har du redan hittat problemet. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! | ghost | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-05-12 19:06 |
Hjälp önskas av någon finländsk vän | MatsH | Off-topic | 7 | 2003-01-20 22:52 |
Får ja ingen hjälp får det bli så här...[Och nu bl | prymikom | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 24 | 2003-01-03 18:18 |
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE? | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-10-16 19:59 |