![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Hej.
Jag har installerat STW kontakledningspaket på TRS 2006 och har ett litet problem. Om jag tex placerar ut 50 stolpar och gör dom gröna med mycket rost och dom har toppkonsol iform av trefas ledning och sen drar jag alla kablar och sparar sen alltihop som man ska och stänger av trainz. När jag sedan startar trainz och öppnar banan så är alla stoplar neutrala igen dvs dom är grå och har inga uteliggare eller toppkonsol utan dom är som när man ställde ut dom från första början. Vad ska jag göra för att fixa detta? PS Är inte särskilt kunig inom trainz så svara på ett bra sätt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
|
![]()
Du måste öppnar den tillhörande Session till din bana i Editorn. Vissa inställningar blir sparade i den.
Senast redigerad av trainz_cj den 2010-11-01 klockan 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Du måste skriva in koden (se bild) sedan stänga fönstret och öppna igen och klicka på snabbknappen. Jobbit va? Tips. Stryck siffer raden högst upp med musen och kopiera med
Ctrl + c öppna nu näste stolpe som skall se lika dan ut och tryck Ctrl + v nu skall samma kod komma upp. stäng och öppna tryck på snabbknappen, Klart. Har själv programerat musen så det går rätt fort. Lycka till.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Okej. Tack. Ett handhavandefel alltså
Men jag får inte det där med Ctrl-C och Ctrl-V att fungera. Det klistras inte in något när jag trycker Ctrl-V. Men det kanske inte fungerar i TRS 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nej väldigt drygt men det finns väl inget att göra. Så här är ju inte dom kontaktledningar som finns på Svenska Tåg 2005. Men så har ju dom sina nackdelar eftersom det bara finns morabryggor och inte dom gamla fackverksbryggorna.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|