![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
När jag öppnade min rutt idag såg det ut så här. Att det skulle gå att åtgärda tror jag ju inte, men som tur väl har jag bra med backup. Undrar bara om någon vet varför det blir så här så jag e kan undvika det i framtien eller har jag helt enkelt råkat ut för en a de välkända buggarna i MSTS.
Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Vad som orsakar en sån här sak är svårare att säga... Man kan ha kört för länge, man har gjort nått litet, som MSTS uppfattar som illegalt, eller nån skrivning till databasen har misslyckats så pekare kommit snett...
En sak du skulle kunna göra innan du dammar av backuppen är att göra en rebuild... Kanske kommer den att stoppa, men anteckna då vilka koordinater den stoppat på. Öppna RE och gå till dessa koordinater, kanske hittar du ditt bekymmer där... Även om det inte syns något, ta bort delen som va på den rapporterade kordinaten, kör en rebuild igen. Om det inte är mycket arbete sedan du gjorde backuppen så är det ju lugnt, då är det bäst att lägga tillbaka den. Men, felsökandet enligt ovan kan dock ge lite kunskap och löser den dessutom bekymmret är det ju topp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
To sporvekslere kan ikke ligge med "enden" mot hverandre. Se bilde.
Legg en liten skinnebit i mellom, f.eks. en på 10m, håper at det går da ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Mazz
Tack för tipsen, rebuilden stannade inte men istället för att få tillbaka spåren försvann de defenitivt, dessutom började x-antal carspawn krångla istället. Jag dammar av backupen och bygger om. Anledningen till problemet bör ha varit att jag satt för länge med Re finns deet någon rekomenderad maxtid för att undvika liknande problem? HAI Det ligger 1m bittar mellan växlarna är det för lite? Magunus Backman |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
1m mellan 2 nodepunkter ska vara ok, men inte gärna mindre. Angående hur länge man kan köra, står det i proportion till hur mycke RAM du har... Själv har jag 1G och det ger en bra byggtid. Boota alltid om vid rast/paus/fika/midda och du har inga problem... Hoppas på att du inte sysslar med maraton-bygg-pass...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hmm har väll 384 MB som går att utnyttja 128 försvinner till grafik och ljud och eftersom datorn är bärbar är det inte bara att köpa mer..... Låter som mamn bör bygga max två timmar då.
Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|