![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag har förstått från diverse poster här i forumet att inställningen från diverse i forumet ledande medlemmar är milt sagt negativ, nästan fientlig, till DLS.
Det vore intressant att få reda på varför så är fallet - ur användarsynpunkt, vilket är den erfarenhet jag har av DLS ännu även om jag planerar att ändra på detta, så är faktiskt DLS det bästa med Trainz. Personligen är jag allergisk emot orden "missing dependencys" vilket är något som frekvent förekommer för föremål som inte finns på DLS. Att jaga efter något på diverse ryska sajter som man inte begriper språket på för att sedan hoppa över till en italiensk sajt (där man heller inte begriper vad de säger) för att till slut bli tvungen att ladda ner något från uktrainsims (som tar betalt för att man skall få ladda ner i vettig hastighet) lockar INTE. Personligen skulle jag vilja påstå att detta med dependencys osv skrämmer bort användare från Trainz. Själv har jag t.ex. helt slutat att använda Railsimulator för där finns det inget som motsvarar DLS utan man måste manuellt jaga rätt på varenda j-kla dependency på allsköns sidor i världen. Snacka om oanvändarvänligt - DLS sköter detta smidigt och enkelt. Jag vet att N3Vs användarvilkor för DLS är kontroversiella men det måste ligga mer bakom än detta? Att man stänger ute 2006:an tycker jag faktiskt inte är så konstigt - hur länge skall man egentligen vänta sig att få en tjänst gratis? Det kostar att driva sajter som använder mkt bandbredd som DLS... Nu när det kommit multiplayer till Trainz, vilket jag tycker verkar skitkul, så blir ju DLS ännu viktigare eftersom det är enda sättet att starta en multiplayer session.... |
![]() |
![]() |