![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Fick precis Trainz 2010 i julklapp och nu är det ett stort problem,
hur ska jag få över alla (som jag har installerat själv) filer till Trainz 2010? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Filer som äe installerade finns i en stor mapp kallad "local" i den mappen finns det mappar igen, fast dessa heter "hash-" I dem finns det ÄNNU mer mappar, fast de mapparna är content. Kort sagt= Du kan bara dra in "local"-mappen eller alla "hash-"-mapparna i CM. OBS: Det kan ta RIKTIGT lång tid eftersom det är inte CDP-filer och det är massvis utav mappar den ska installera och söka igenom.
Hoppas detta hjälper. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ja tack! Nu kan jag slappna av! men nu när jag spelade så förstår jag nästan ingenting med tex Quick Drive. Har man då inte innan satt ut ett tåg på banan eller? Och sen så förminskas skärmen när jag ska bygga eller köra. Jag kúnde tyvärr inte visa en Skärmdump för det var någon mapp som hade blivit flyttade eller var det var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej! När jag har importerat filerna så funkar inte alla saker
exempel STWs plattform: Vad ska jag göra för att det ska funka och det borde ju vara fler saker som inte går att köra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Har du provat "klassikern" - dvs ett vanligt inställningsfel som många inte känner till. Ett annat tips är att i Content Managern kör en "database repair" i File-menyn. Kan ta en bra stund att låta programmet söka och fixa. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-12-26 klockan 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack! Men hur startar jag repairn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Starta Trainz men välj Content istället för Start.
Gå in på File-menyn och välj Extended Database Repair. Vänta tills programmet kört färdgt- Det kan ta en stund beroende på hur många objekt du har i spelet, såha tålamod. Hälsningar
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Tack!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
men dom kan ju inte bli installerade bara om jag lägger dom där? Och jag kan inte dra in dom i Download helpern för att jag har ju dom redan på datorn. Och kan inte komma åt dom i Trs 2010. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Vad ska jag göra för att få dom installerade i spelet dvs Trainz 2010??
Tacksam för svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tips till nästa gång:
Du kan börja med att andas, för att tjata innom 15 timmar är inte så bra Sen kan du söka rätt på trådarna som redan handlar om detta ämne via sökfunktionen.. Sen kan du läsa där hur du ska göra Detta ska du göra: kopiera bara local mappen från 09 till 10, lägg den på exakt samma ställe (eller innehållet i den) sen kör du en extended database repair
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej! Jag gjorde som du sa men inget har hänt,
jag flyttade local mappen direkt till TS2010 mappen eftersom den inte hade någon localmapp. Gjorde en extended database repair och startade Trainz. Men inget hände, inget kom in i spelet. Är det något jag har gjort fel? Tacksam för svar! Senast redigerad av Rc611 den 2011-01-10 klockan 19:03. |
![]() |
![]() |