![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
som jag själv har fixat ihop på följande vis:
http://nikita.filuppladdning.se/down...dCode=f2613666 1. Uppspelning av VHS-C band Cinderella närmar sig Sandhamn och kapten ska just ropa, hade samtidigt mddecket redo för inspelning, hade kopplat en ljudkabel med rca i ena änden mellan tv:ns hörlursuttag och lilla mixerbordet, på med volymen på tv:n till cirka 50 och kopplade en annan rca ljudkabel mellan mixern och mddecket, satte i en tom mdskiva i mddecket, satte decket i inspelningspaus, hörlurar från mixerns hörlursuttag till öronen och lagom volym där, sen startade jag uppspelningen av VHS-C bandet som satt i en VHS-c adapter i VHS hålet i videon och släppte inspelningspausläget på mddecket och sim sala bim och rätt bra vart det, var rädd att lite av kapten skulle bli med, men det gick utan att det hände. 2. Nu var det bara att koppla en rca ljudkabel från hörlursuttaget på lilla mdspelaren och mixerbordet och en rca ljudkabel från mixern in i datorns line in ingång på laptopen, starta inspelning på datorn och avspelning på mdspelare samtidigt, redan ha släppt mickknappen för att undvika mickklick vid mickpåslagningen i pling plonget o.sv, prata in ett meddelande avsluta in och avspelning, stänga av micken. 3. Öppna Audacity(använder jag) Importera filen med pling plonget och mitt eget utrop, sedan hade jag då även gjort en inspelning i inspelningsprogrammet med avslutningsmickklicket från kaptenen på det ursprungliga sandhamnsmeddelandet och sätter denna loop längst fram i ljudfilen med plinget och mitt eget snack, sen sparade jag alltihopa som en mp3 fil. 4. Hitta en bra filuppladdningssajt(filuppladdning.se) valde jag denna gång. Det är så kul så det är inte klokt att göra egna kaptensutrop med allt vad det innebär med hjälp av olika grejer, ni som har tillgång till att göra sånt här borde prova, ni som gillar att leka kaptener vill säga, går lika bra med tågförarutrop exakt på samma sätt, detta är inte skryt bara ett gott råd för likasinnade som jag o.sv. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |