Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-25, 09:19   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Fundering angående vägmärkena.

Det finns 3 olika standard storlekar på vägskyltar.

Stor.
Normal.
Liten.

Alla skyltar, som jag har gjort. Så har jag följt normalstorleken.

Känner mig inte riktigt nöjd, med dom sista skyltarna (Upplysningsmärkena). Att dom inte riktigt överränsstämmer, med dom man ser ute på vägarna. Att dom verkar vara för stora. Kan bero på, att skyltarna som brukar sitta uppe jämns med vägarna, är dom små.

Så mina funderingar är.
Ska jag anstränga mig, att göra skyltarna i alla storlekar. Stora som små eller blir det alldeles för många skyltar att hålla reda på då i Trainz.

Vad tycker ni. Blir det för mycket och jobbigt, att hitta rätt skyltar då. Är i och för sig, redan jobbigt som det är. Då skyltarna bara har ett nr. som t.ex. typ VM 13 för ett Varningsmärke. Säger ju inget, vad det är för typ av varningsmärke.

Synpunkter Tack.
Gammal 2008-10-25, 09:28   #2
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Men hur vore det med texture replacement?

Att du gör en skylt för varje storlek, och sen kan man i html-rutan för skylten välja textur och så?

Eller en skylt för varningsmärke stor, en skylt varningsmärke normal osv?
Gammal 2008-10-25, 10:53   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ditt första alternativ. Vore ju absolut det bästa. Men jag har ingen kunskap hur man gör och går tillväga, för att göra såna skyltar och det skulle säkert ta månader, innan det går in i min tröga skalle hur man gör.

Vad jag skulle klara av. Det är att göra skyltarna i 3 olika storlekar, men då blir det ju. En jäkla massa skyltar, som man måste leta bland för att hitta rätt.
Gammal 2008-10-25, 12:57   #4
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Om du gör 3 olika storlekar går det ju att numrera dom typ att UM 01 får bli UM 101 som liten och UM 201 som stor skylt exempelvis. Det blir kanske många skyltar men inte svårare att leta upp dom.
Edit. Tycker inte att dom ser så fasligt stor ut, det blir ju ett herrans massa extrajobb för dej att göra 2 omgångar till (får stå för mej).

Senast redigerad av ekankal den 2008-10-25 klockan 14:45.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:04.