![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Funderar på att köpa mig en ny digital kompaktkamera att alltid ha med "i fickan" eller jobbväskan.
Några tips? (Gärna Canon!)
![]() |
#2 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jag går i samma tankar och är rätt sugen på en Canon Powershot A590IS. Den verkar enormt prisvärd, har manuella inställningar, IS och går med lätthet ner i fickan.
Perfekt som fickkamera!
![]() |
#3 |
Tidigare ssg
|
![]()
Ja alltså jag skulle satsa på en Powershot G9 nu när det strax blir ersatt av kommande G10 då den lär sjunka en hel del i pris. Enligt mig är det den mest kompetenta kompaktkameran just nu. Utgör ett mycket gott komplement till min systemare. Vill du fota RAW format så är det inte så många andra som kan konkurrera. Dessutom är den snygg hehe. Men annars håller jag med Simon, A590 Is är även den mycket kompetent. Har själv föregångaren, 570is som jag idag återigen hitta i ett skåp efter att ha trott att jag tappat bort den.
Men somsagt, mitt tips är en G9. Tror den passar dig perfekt, iallafall med den typen av bilder du brukar ta ![]()
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag tipsar om en Canon Ixus 85 IS (senaste version 90) Riktigt bra kamera, med bildstabilisator och 10.0megapixlar
![]() Jag har själv 85an, och den har många bra inställningar och är liten och smidig med stor bildskärm . Köp den ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Kan inte göra annat än att rekommendera Canon Ixus 950is. Inte mycket större än en mobiltelefon och otroligt högpresterande (Ni har ju sett vad den går för
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Använde själv Sx100 IS förut, den fungerade bra. Inte jättesmidig kanske, men en bra kamera.
![]() Hur kommer det sig att Canon ska trycka in så fruktansvärt mycket megapixlar i sina kompakter? G10 med 14mpix liksom, går folk fortfarande på att många megapixlar = automatiskt bra? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem