Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-04, 02:01   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Xbox 360

Köpte en PS2 med 10 spel, då jag sakna det jag hade för länge sen. Blev dock väldigt besviken på grafiken. Hade för mig den var bättre, men tyckte nu det såg ut som streckgubbar...

Så nu sålde jag den och köpte en Xbox 360 Arcade istället. Väldigt nöjd med den hittils! Har köpt två spel, Forza 2 (bilspel) och Blazing Angels (flygspel). Både spelen var kanonspel, men har lite dålig pejl på spel till Xbox.

Vad för spel är bara ett måste till Xbox 360?
Gammal 2008-04-04, 07:32   #2
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

PES08 absolut. Oerhörd spelkänsla, ännu högre eftersom du har en platt-TV. Satans fin grafik och resten, du behöver inte ens gilla fotboll för det.

Annrs gillar jag 360, förutom den stora nackdelen att den låter som en flygplansmotor, rekommenderas att ha någorlunda isolerad från ljud.
Gammal 2008-04-04, 10:30   #3
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Tack för tipset! Ska kolla upp spelet...

Jag har Xboxen kopplad med HDMI till min lcd-tv. Mycket bra grafik! Du har rätt angående oljud. En Xbox 360 låter rätt mycket, men vrider man upp förstärkaren lite så hörs inte oljudet.
Gammal 2008-04-04, 11:08   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

ett par spel som är något alla Xbox spelar måste ha är följande

1: Testdriver unlimited
2: Acecombat: fires of liberation
3: assassins creed
4: Halo 3
5: Call of duty 4 Modern warfare

Dessa spel är riktigt snygga o väll gjord både grafiskt sett o i handlingen
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-06, 19:43   #5
Schulz
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Tack för tipset! Ska kolla upp spelet...

Jag har Xboxen kopplad med HDMI till min lcd-tv. Mycket bra grafik! Du har rätt angående oljud. En Xbox 360 låter rätt mycket, men vrider man upp förstärkaren lite så hörs inte oljudet.
För det mesta måste man hålla en normal ljudnivå för att inte störa tjejen eller sina egna öron, är lite ljudkänslig.

Går att lägga in det i ett skåp med dörr, så minskar bullret lite.
Gammal 2008-04-06, 19:52   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
För det mesta måste man hålla en normal ljudnivå för att inte störa tjejen eller sina egna öron, är lite ljudkänslig.

Går att lägga in det i ett skåp med dörr, så minskar bullret lite.

NEJ! gör ej det, Microsoft säger, och många andra att det ska vara mnst 30 cm fritt runt Xbox för att det ej ska bli överhettat
Gammal 2008-04-06, 19:56   #7
Schulz
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
NEJ! gör ej det, Microsoft säger, och många andra att det ska vara mnst 30 cm fritt runt Xbox för att det ej ska bli överhettat
Säger och säger, det praktiserar man i verkligheten och ser om det har någon påverkan på möbler och omgivning. 30 cm är väldigt överdrivet, jag vet nog ingen som har det så, pga platsbrist.

Däremot ska man ha det ventilerat, finns möjlighet att ventilera bak möbeln. Verkar vara en bra lösning, kanske kan man slippa lite av jetmotorn.
Gammal 2008-04-06, 21:39   #8
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Ett tips är också att skaffa Xbox Live(600 kr för 12 månader) du kommer inte ångra dig, det blir så mycket roligare att spela då.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-04-06, 23:29   #9
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Säger och säger, det praktiserar man i verkligheten och ser om det har någon påverkan på möbler och omgivning. 30 cm är väldigt överdrivet, jag vet nog ingen som har det så, pga platsbrist.

Däremot ska man ha det ventilerat, finns möjlighet att ventilera bak möbeln. Verkar vara en bra lösning, kanske kan man slippa lite av jetmotorn.
jo, man behöver ju inte ha den mittt ute på golvet men när tillverkaren säger att det fins risk för överhettning så undrar jag , vill man verkligen riskera det ? då kan man väll ha det stående på golvet under tv:en eller på en hyller eller något bara det är relativt öppet runt det
Gammal 2008-04-07, 13:54   #10
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Tack för alla tips!

COD4 har jag spelat ut på PC, så den kommer jag inte köpa. Ace Combat verkar bra, men jag har ju ett bra flygspel. Några tips på sportspel? Table Tennis har jag hört ska vara bra, nån som provat? Boxning?

Jag tror inte det det är nån fara att stoppa xboxen i ett skåp, bara den får luft (120mm datafläkt!?). Värre då med den trådlösa kontrollen...hur få kontakt?

Följde med en månad Xbox Live Guld, men har inte provat koppla upp mig än (har bara 2 spel!). Vilka spel spelas där? Har ingen hårddisk (Arcade modellen), så att plocka hem demon m.m. är bara att glömma...
Gammal 2008-04-07, 15:54   #11
Erik.H
Tidigare mrdaddydj

Reg.datum: Oct 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Vem vill inte vara rockstjärna?

Guitar Hero är bara ett måste!
Gammal 2008-04-07, 17:04   #12
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Tack för alla tips!

COD4 har jag spelat ut på PC, så den kommer jag inte köpa. Ace Combat verkar bra, men jag har ju ett bra flygspel. Några tips på sportspel? Table Tennis har jag hört ska vara bra, nån som provat? Boxning?

Jag tror inte det det är nån fara att stoppa xboxen i ett skåp, bara den får luft (120mm datafläkt!?). Värre då med den trådlösa kontrollen...hur få kontakt?

Följde med en månad Xbox Live Guld, men har inte provat koppla upp mig än (har bara 2 spel!). Vilka spel spelas där? Har ingen hårddisk (Arcade modellen), så att plocka hem demon m.m. är bara att glömma...

asså det är nog inte så farligt men köp inte fläktarna som man kopplar in i usb porten, dom hjälper inte ett skit, dom bara värmer upp spelet mer, och du testdriver är typ ett motor sport spel, skit kul , det borde du testa
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:11.