![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Tja, jag har fått problem med min cd / dvd läsare, den har funkat bra inan i dag men nu när jag flyttade datorn till mitt rum så jag slapp sitta i köket så sket det sig, den fins i meny o så om man tar utforska, men när jag har rail simulator skivan i så b er den mig att stopa i rätt skiva, och om jag försöker bytta skiva till en anan o tar utforska o klickar på cd/dvd enheten så öppnas inget, + tecknet frammför försviner bara, någon som kan ha en bra förklaring / lösning på detta ?!
ps. vi har kollat alla kablar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare ssg
|
![]()
Kan vara så att avläsarn i cd spelaren är trasig eller har fått en beläggning på sig som hindrar den från att läsa av en cd rätt. Men detta är bara rena spekulationer. Bästa vore kanske att kontakta support för hjälp.
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
okej, jag får undersöka lite i morgon o sedan bedöma i fall jag ska försöka köpa ny eller söka hjälp med den
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]()
jag har undersökt det halla lite nu o det verkar inte soom att skivorna börjar snurra i huvudtaget , någon som vet något som kan funka eller är jag illa tvungen att köpa ny cd/dvd läsare ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det kan mycket väl vara så att dvd/cd-läsaren har gått hädan. Man kan ju alltid testa att köra någon typ av rengöringsskiva men det är sällan som det fungerar en längre tid. Har det precis börjat eller har det hållt på en längre tid? Jag hade nog köpt en ny, de kostar ju inte en förmögenhet idag... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är betydligt billigare att inhandla en ny än att lämna den till butik eller annan support. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
problemet uppstog i går när vi flyttade den till andra våningen( mitt rum) vi har kollat alla kablar o jag tror inte det är lönt att köpa en rengörnings skiva för dom kostar lika mkt hät i värnamo som att beställa en ny dvd läsare på internet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Prova en annan dvd-läsare, annars är det kablaget som felar.
![]() |
![]() |
#9 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Senast redigerad av Olaf Lindström den 2007-11-20 klockan 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare v10
|
![]()
ja då får jag väll köpa mig en ny då , dom är ju inte dyra, vore ju synd att inte få spela RS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo du kan öppna den om strömkabeln sitter i. Sen kan man peta i det där lilla hålet som finns med ett uträtat gem eller liknande - försiktigt! Då kan man få luckan att öppna sej. Sen att flytta en burk, det kan räcka för att något skall paja, det är ganska känsligt detta. Hade ett liknande problem men det var ena hårddisken som gick åt Kina häromdagen, den funkade bra på förmiddagen men på kvällen så var det totalstopp. Hade inte gjort ett skit med burken, men så är det med känslig elektronik. MVH Kenneth PS Får en ny hårddisk på fabriksgarantin. Har skickat den till Seagate, Sverige och det är redan en ny på väg, skickade den i fredags och den nya skall vara här hos mej senast torsdag. DS
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare v10
|
![]()
jo det är ju så, men det är ju inget dyrt med en cd läsare, vi har ett annat problemsom kanske någon av er kan svara på, jag har köpt weaster digital caviar se 16 500gb HD till min dator, men det är nu så att den bara visar sig i bios men den går inte att nå när man ska installera o det går inte att komma åt den i utforskaren, någon som har några tips, det är bara precis så att kablarna räcker till porten men dom sitter i , akn det vara problemet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citat:
För övrigt anser jag att du skall registrara dig på www.alltomxp.se En mycket bättre sajt där du kan få svar på dina frågor än här... Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-11-21 klockan 14:11. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Tidigare v10
|
![]()
tack jo den syns där , jag väntar tills i kväll med att installera den, hehe snart 500gb hd extra a5tt utnyttja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Innan jag uppgradera datorn min, så var jag tvungen att köra en diskett med sata drivare när jag la in windows, för att hårddisken (WD Raptor) skulle fungera. Det behövs dock inte numer...
Sen som Byggare Bob säger, formatera alltid en ny hårddisk!