![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Idag när jag knäppte igång datorn så möttes jag av denna syn (bilden). Någon som vet vad det kan bero på?
Tacksam för svar. //Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Prövat att plugga ur och i strömkabeln till bildskärmen? Om annat så kan det vara fel på bildskärmskortet antagligen och/eller grafikkortet.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Snygg bakgrundsbild...! Nä, jag har ingen aning om vad det kan vara...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
Alexander: Tackar, fotade den i Idre tidigare i år. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Det kan vara lite överhettade i prossessor och skärmkort. Kylfläktar igendammiga. Pröva med att damma av i datorn. Försiktigt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
Däremot har jag dammsugit den på baksidan och kollat att fläktarna där går, vilket de gör. Inväntar nu datorexperten på mors arbete. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare ssg
|
![]()
Verkar vara grafikkortet som är påväg att ge upp. Såg likadant ut när mit ATI Radeon9800pro grafikkort la av för nåt år sen på gammeldatorn. Först dök de upp ränder nån enstaka gång men sedan eskalera det och tillslut blev det outhärdligt och ja köpte ett nytt budgetkort och nu funkar det utmärkt hehe.