![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej alla trainzdiggers
Tänkte fråga om någon vet mera om dessa Basemap. Finns dom att ladda ner från Internet ? Hur gör man för att få in dom i Tr 2004 ? Vore tacksam för svar Kunde man ladda ner dom från Internet vore det ju enkelt att göra en bana (För oss som inte är så duktiga) M.V.H Coffiehans Alias H-E Hedström |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Basemaps är ett sätt att lägga in kartbitar du skannar själv på ett baseboard
Här kan du läsa lite mer: http://www.g0akh.f2s.com/Trainz/Basemap_tutorial.html 1x1 km rutor finns ju på många men inte alla svenska kartor. Gula sidorna i Stockholmsdelen kör med 750x 750 meter och du kan ju alltid göra egna 720 x 720 meters rutor.
Kenny Senast redigerad av Rc1166 den 2007-05-02 klockan 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag tackar för länken
Men jag har ett problem å det är man är ju inte så bra på engelska jag fattar inte riktigt hur man lägger kartbilden till basemappen som jag ser det lägger sig basemappen i Download å inte i custom hur få dit dom ? M.V.Trainzhälsningar coffiehans alias H-E Hedström |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej Igen
Nu måste jag fråga er duktiga byggare har försökt å skapa en basemap utifrån tutorial page men helt misslyckat. Så min fråga är finns det någon på detta forum som kan skapa en guide (Svenska)hur man gör. G.Nilsson gjorde en utmärkt guide hur man byggde i 2004. bra om någon kunde göra någe liknande M.V.Trainzhälsningar Coffiehans alias H-E Hedström |
![]() |
![]() |