![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Min riktiga kompis Daniel som är medlem på forumet säger det är svårt att bygga en rutt i MSTS... Är det sant... Jag bara undrar...
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Vinner detta inlägg priset: Forumets mest onödiga inlägg?
Som svar på din fråga kan jag säga att det beror på vad man själv tycker. Pröva och se om det är något för dig.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Svårt och svårt...Det beror på vad man tänker bygga för något. RE är ju inte det minst buggiga programmet. Det finns en del länkar om detta på detta forum. Om man tittar nästan överst på sidan så finns det en sökfunktion. Detta ämne har behandlats ett antal ggr. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() De buggar som finns är ju vid det här laget väldigt kända och vållar inte några speciella bekymmer. Finns ju dessutom mängder med tutorials och "know-how" på forumen i ämnet... Bara komma in i matchen och bygga på... ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Mazz den 2007-04-26 klockan 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det är lätt, men det tar tid och tålamod bara.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det med tålamod kan jag verkligen skriva under på..... Sen får man inte glömma en sak när det gäller sådana här frågor som säkert står på hundra ställen på detta och andra forum: BACKUP!!!! MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Bygga rutter e lätt som en plätt!!!!!!, om man har all tid i världen. Men frågan är ju snarare, om den rutten man bygger kommer att bli intressant för någon att ladda hem. så svaret måste bli, NÄ de e inte lätt Bygga en en rutt e nått bland de svåratste man kan ge sej in på, de kan säkert ta fler år.!!!!!!!!! ![]() Därför borde ni som INTE orkar bygga egna rutter, vara tacksamma för att de finns "tokstollar" !!! som lägger ner all sin fritid och lite till, för att ni ska få nått mysigt att köra på. ![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Passar på att tacka alla andra ruttbyggare också! Väldigt kul att ni orkar för arbetet är uppskattat! ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hampus:
Att bygga en rutt är enkelt, när man lärt sig sig hantera Route Editor (används för att bygga rutter). RE är ett buggit program som kräver stort tålamod och mycket ramminne (minst 1024 MB enligt mig) i datorn. Tiden det tar att bygga en rutt beror på flera faktorer: Verklig eller inte, om du ska bygga objekten också, hur lång den är, hur komplicerad spårplan den har o.s.v. Som nybörjare förslår jag att man börjar med en liten markplätt och testar allt i RE, sätta ut spår, vägar, göra berg och dalar, göra sjöar m.m. Sen när man lärt sig RE (någelunda), så gör man rutten man egentligen vill göra! Använd sökfunktionen så hittar du svar på dom flesta frågor (det mesta har diskuterats tidigare) eller gå igenom hela Landskapsdesign forumet. Bra guider finns här: http://www.banbyggarna.se/guider/guider.htm Tänk på att ta backup regelbundet och spara ofta, när du arbetar i RE. Lycka till! Hawk: Känner igen det sista du skrev. Det är väldigt dåligt med feedback! Man undrar om alla slutat med MSTS!? Eller bara inte orkar skriva nått???? Hade hoppas på att höra plus eller minus om den smalspåriga museijärnvägen ( http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=10016 ) jag nyligen släppte som beta, men nej, det var tvärtyst. Vilket fall som helst så ska du veta att ditt arbete är uppskattat från min sida. Jag vet vilket hästjobb du och andra ruttbyggare lägger ner. Ett stort TACK ska ni ha!!!!