![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Försökte måla en orange SJ-buss, inspirerad av bussarna i Gävle (TÅG 150), men blev inte så bra. Det skulle vart en annan modell...
Nåja såhär blev det:
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Den blev ju inte så tokig....Duger gott och väl...Jo jag vet dina krav, men som jag sagt till dej tidigare, "Man tager vad man haver"... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Man har ju åkt med SJ:s orange bussar några gånger - ommålningen blev ju lyckad, det är ju IK-faktorn som räknas.
Bra arbete! ![]() Finns det möjlighet att låta denna spridas till allmänheten? ![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Roligt att ni gilla den!
Ja, man får ta vad man har och försöka så gott det går. Fast på lite håll funkar bussen... Bussen nu upplagd på Download-forumet: http://217.197.57.186/forum/showthre...642#post105642
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2006-09-23 klockan 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Pierre.
Varför säger du ingenting. Nu har du suttit och slitit med en målning, när det kanske bara hade räckt med att klippa och klistra. Bilderna förminskade med 50%. Behöver du större, så finns det. Tyvärr, har jag ingen bild på andra sidan.
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tackar Bengan!
Jag har dock tagit exakt samma bilder som du gjort, men även jag fick ingen bild från andra sidan. Därav valde jag att måla istället och att jag inte tror att det skulle fungera så bra att klippa och klistra med modellen jag använde...bl.a. så är däcken väldigt små på modellen. Nått som saknas till msts är äldre fordon och denna buss var mer ett prov... Skulle vara skoj om nån 3d-byggare byggde några äldre svenska fordon. Lite Volvo och Saab och några bussar och lastbilar vore underbart!
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Såg några bilder på gamla postdiligenser på bussnack så...
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Finns för download nu: http://217.197.57.186/forum/showthre...390#post107390
![]() |
#9 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Fina bussar! Hittade dock denna,vet ej om den finns för downloads http://217.197.57.186/forum/showthre...highlight=buss