![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Ja, som ni vet så är det oerhört populärt att fira midsommar i skärgården med:
Sill, Jordgubbar, Färskpotatis, Nubbe Och Brännvin vilket leder till nånting ovanligt som ni nu ska få skåda med egna ögon: Midsommarafton går ju alla morgonbåtar mot skärgården och inte nog med det så går såkallade hjälpbåtar på dom värsta sträckorna och på midsommardagen är det samma sak fast då går morgonbåtarna med eventuellt nån enstaka hjälpbåt, men från skärgården är det då samma sak som på midsommaraftonens morgon full fartygsstyrka+hjälpbåtar och denna unika syn har jag dokumenterat 09:00-16:50. Det unikaste var: Tynningö som snart är ett minne blott i stockholms skärgård, hon ska säljas och Symphony, Mälar Victoria Och Sjösaga, sjösaga och Mälar Victoria går på helt andra ställen i vanliga fall, runt Stavsnäs respektive runt Mälaren. Då får jag önska mycket nöje med dessa unika bilder och hoppas ni tycker om dom, jag använde stativet igår dessutom, men hade det felinställt nästan hela tiden tyvärr, men ändå, varsågoda Hjälptrafiken Midsommardagsrusningen 2006, mycket nöje!!! OBSERVERA ATT: Det kan ju hända att vissa turer helt ersattes med nån av dessa båtar, men inte vad jag känner till isåfall. Tynningö, Hjälpbåt till Waxholm I ![]() Roslagen Hjälpbåt till Norrskär sträckan Stockholm-Vaxholm båtbyte till Norrskär mot Sandhamn ![]() Sjösaga, Hjälpbåt till t.ex Cinderella II ![]() Mälar Victoria Hjälbåt till Cinderella I på Sträckan Finnhamn-Stockholm ![]() Symfoni Hjälpbåt tilll Värmdö på sträckan: Finnhamn-Stockholm ![]() Avslutar det hela med 5 stycken ordinarie fartyg på sina turer: Väddö, Långvik MÖJA-Sollenkroka-Stockholm ![]() Vaxö Vaxholm-Dragedet MÖJA-Stavsudda ![]() Vånö Vaxholm-Lindalssund-Sollenkroka-Dragedet Möja ![]() Värmdö Husarö-Vaxholm-Stockholm ![]() Saxaren Södra Ingmarsö-Svartsö-Lindalssund-Vaxholm-Stockholm ![]() GOD KVÄLL DÅ!!! Mvh Johnny Nilsson / Styckeindelade texten och fixade lite sånt som gör den mer lättläst! - Olaf Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-06-25 klockan 18:17. |
![]() |
![]() |