![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hur instalerar man grejer till Trainz 2006?
( är nybörjare )
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Antingen via CMP (ContentManagerPlus) som du startar genom att klicka på TRS2006-ikonen och väljer Manage Content, eller så laddar du ner en cdp-fil från en hemsida. Efter nedladdningen klickar du på cdp-filen så installeras filen av CMP. Det sista du måsta göra är att markera ojekten du installerat under fliken Open for Edit och sedan trycka ctrl+m (genväg till Commit), eller högerklicka Edit/Commit, för att slutföra installationen.
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-12-17 klockan 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nydligen medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
![]()
Hej!
Jag "råkade" bli ägare av Trainz på hjul-marknaden i Sollentuna. Med mig fick jag också STWs två CD-ROM. Efter lite letande på nätet hittade jag en svensk bruksanvisning till Trainz. Enligt den skulle man kunna ladda in en hel kattalog (och underkattaloger) med cdp-filer på en enda gång, men jag lyckas inte. CMP anser att kattalogen inte inehåller någon contens(?). Vad gör jag för fel? Måste jag ladda in varje cdp-fil för sig? En annan sak jag undrar över är om det går att köra ett valfrit lok på en valfri bana. Alltså för att "köra igenom" banan/testa ett lok? Det enda jag har fått i gång hitils är att köra senarios (eller vad det heter), men att köra ett RC-lok lyckas jag INTE med. Mvh /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
1. Gå in i "surveyor" och välj vilken bana.
2. Öppna banan och klicka på en flik med ett hjul på. 3. Välj lok + ev. vagnar och placera ut detta. 4. Spara 5. Gå tillbaka till första menyn och välj "driver" 6. Leta upp banan och det aktuella scenario där du sparade tåget 7. Starta och kör....
![]() |
#5 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
DÅ hittar man ju inte "driver"-läget som han också frågade om...
![]() |
#7 |
Nydligen medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
![]()
Hej igen!
Och tack för hjälpen. Efter c:a 2 timmar kunde jag starta min egenskapade sesion(?) bara för att se att jag startade på en annan del av banan och med ett helt annat tågset än det jag bytt ut loket på *sucka*. Aja, nu skall jag beställa en ny dator så att jag slipper sita och vänta 30 min på att ladda in "spelet". (Det tog drygt 30 min att byta ut loket. Att försöka flytta runt på banan var inte att tänka på... ![]() Mvh /Johan P.S. Hur var det med att ladda in en hel CD med addons på en gång. Är det någon som fått det att fungera? D.S. |
![]() |
![]() |