![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Eftersom linjerna U2 och U8 sedan 4 november drivs av en ny entreprenör; BVB så ville man fira detta.
Idag kl 11.30 gick ett 6 vagnars invigningståg av typen A3L92 med speciellt inbjudna gäster (bl a ledningen för Karlfors Lokaltrafik) mellan Olympiastadion och Alexanderplatz. Efter återkomst till Olympiastadion bjöds det på lunch och verkstäder och vagnhallar visades. Under dagen har det varit fria resor på linjerna, och stundtals har det varit mycket folk som ville se vad den nya entreprenören går för. Ballonger och pins delades ut vid Zoologischer Garten av BVBs personal. Lite bilder från begivenheterna: Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-11-05 klockan 18:52. |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]()
Mycket trevlig tur och vi önskar er lycka till med nya bolaget!
/Björn - Trafikchef Karlfors Lokaltrafik.
![]() |
#3 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Byggare Bob: Jag kör gärna lite för er sedan när min beställning nåt mig, om du vill de alltså?
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Alla är välkomna att köra för BVB!
Fler trafikbilder från invigningsdagen: |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
I vår supermoderna tvätthall kan vi tvätta på två sätt:
Antingen så kör vi in tåget och låter maskintvätten köra längs med det, eller så kör vi igenom tåget på spåret bredvid i låg fart och maskintvättar det den vägen. Vi har kapacitet för 2 tåg/per timme. Högtryckstvätten använder vi för att städa tågen invändigt (Golven blir rena!) |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Ser ju urläckert ut, vad fick du betala för banan + frakt till Sverige?
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 |
Skånsk användare
|
![]()
E de svårt att sätta sig in i programmet?
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Björne:
Hur det blir med uppdateringar vet jag faktiskt inte, det enda jag personligen skulle vilja se är en uppdatering så att man kan skapa egna aktiviteter (i nuläget näst intill omöjligt eftersom startprogrammet styr vilket tåg du skall köra, samt att spårdatabasen är unik) till rutten, samt kanske fler tågtyper. Att inte kunna skapa egna aktiviteter ser jag som ett minus, men tydligen så var det planerat av ruttbyggarna (TML-studios) då man satsat på RealModus istället. Men troligtvis så kommer det nog eventuella uppdateringar, ingen rutt är helt felfri ![]() Mixerboy: Nej, det speciella Startprogrammet är enkelt, det är bara att peka och klicka och sedan välja "Start Trainsimulator" så går det som på räls. Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-11-06 klockan 22:18. |
![]() |
![]() |
#11 |
Skånsk användare
|
![]()
Kan tillägga att denna banan var nåt så otrolig härlig att köra på.
Byggare Bob: Jag är redo för uppdrag.
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() Frestar alla andra med ytterligare två bilder från Berlin Subway: Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-11-08 klockan 11:52. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Skånsk användare
|
![]()
Nu har jag råkat ut för problem.
Varje gång jag ska köra på U2 stängs programmet ner. U8 är inget problem, gäller enbart U2. Har du någon aning?
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Stängs programmet ner helt eller är det bara MSTS som minimeras???
Jag har märkt att vissa program som körs i bakgrunden, t ex Antivirusprogram som hämtar uppdateringar kan spöka. Det enda jag kan isåfall råda till, är att avinstallera Berlin Subway, och installera den på nytt... ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Skånsk användare
|
![]()
Jag får nog installera om de tror jag. MSTS stängs ner helt och jag kommer tillbaka till där man väljer vagnar osv.