![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Tja, vem vet?
![]()
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Riktigt snyggt!
![]() Och jag tycker mig känna igen dom där vagnarna. ![]() Är det TrainzItalia's gräs? Jag har laddat ner det men inte känt mig inspirerad nog att bygga något än. Hoppas på att det vänder i och med TRS2006 när det väl dimper ner i brevlådan. mvh .... Mats
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() De har gjort väldigt många trevliga växter som verkligen lyfter en rutt! Trodde trainz skulle få problem med de 100-tals objekt som alla träd och grästuvorna blir men det verkar funka bra faktiskt. Har dock bara gjort en kortare sträcka, väntar också på "nytändning" med TRS2006. Man bör ju nog se till att bara använda det nära spåret och på sträckor med inte allt för mycket detaljer i övrigt. Vettesjutton var jag hittat vagnarna, fina är dom ![]() EDIT: Provade nu att kopiera sträckan över 4-5 baseboards och nä, man skall nog använda gräset med måtta ![]()
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-09-12 klockan 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Jag gissar på BF2
![]() Var kan man få tag på det där gräset? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Kolla under downloads här: http://www.trainzitalia.com/ Tror att du måste registrera dig men det är gratis. Det finns mänger med fina saker där som inte finns på DLS. Gräs och träd mm hittar du under 7 - Collection / Roberto Conti Collection Sen är det bara att placera ut en massa tuvor ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]()
det är ju sådär jag har längtat efter att det ska se ut, men har själv inte haft kamera eller talangen nog att få till nå snyggt gräs.
fick en C++ bok i födelsedagspresent så nu är det till att lära sig det inför RSP hähä ![]() /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Vilken tabbe att nämna boken, muahaha!
![]() |
![]() |
#8 |
STW-member
|
![]()
hehe men i RSP verkar det faktiskt vara möjligt att få till nått, Trainz är fullständigt hopplöst när det gäller signaler om man då inte scriptar "profissionellt" vilket ligger långt över min ambitionsnivå för Trainz.
I RSP slipper man ju det _lilla_ problemet att blocksträckor är mellan två växlar och inte två signaler i TRS. /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hmm. Med andra ord finns inte gräset på aurans DLS? Blir så dumt när man bygger en rutt o när man väl släpper den så kan ingen se den för man får ladda ner objekt över hela världen.
/Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det enda officiella jag sett var nåt uttalande typ ett år sen om framtiden för trainz.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|