![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Undrar bara hur ni ställer er till följande:
Ska man kunna få bygga om sina lok (inom rimliga gränser). Vi pratade ju tidigare om att modifiera loken från svenskt till danskt. Mitt "problem" är att jag vill bygga om min Rc2 till en Rc3. Ska jag få göra detta? Och hur ska formen för detta se ut? Som kommentar har SVTTL låtit modifiera BlueX-vagnarna från sth160 till sth180. På så vis tycker jag att även min ombyggnad borde bifallas då ombyggnad från Rc2 till Rc3 har gjorts i verkligheten vid flertalet tillfällen. ---- Ett annat alternativ är att SVTTL kan köpa tillbaka lok som är helt avbetalda (så att man på så sätt kan byta upp sig) , detta aktualiserar åter frågan om vi inte ska försöka införa tillgång och efterfrågan på fordonsmarknaden. ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Varför skulle du inte få göra det?
MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Om vi tittar på verkligheten så kan man utan större problem bygga om Rc 2 till Rc 3 genom att dreva om banmotorerna. Dock kostar det en slant eftersom viss annan materiel också måste byggas om. Vad sägs om 5 miljoner även här som en 'ombyggnadsbidrag'?
Nu är det så att Blue X vagnarna får gå i 180 km i timmen. MEN... De skall då vara utrustade med Magnetskenbroms och det är de inte idag. Denna regel är vad jag förstår ett nordisk påfund och i t ex Tyskland så har man kört med liknande vagnar i 200 km/timmen sedan 60-talet utan problem. Vi hade också Rc 7 som hade en max sth på 180 km/tim MEN... detta under förutsättning att minst 50% av fordonen hade magnetskenbroms. Jag är inte helt säker men tror att dessa regler finns pga lövhalka något som vi inte har i MSTS-världen när vi bromsar. Fler kommentarer tack. M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Du har rätt.
För att ett tåg (Observera formen Tåg, och inte VUT etc) ska få gå i mer än 160 Km/h måste minst hälften av alla fordon i Tåget (Tågsättet) ha magnetskensbroms. Mne eftersom inga personvagnar i Sverige har sådana bromsar (Magnetskensbroms hara bara X2, X51 t.ex) så får inga loktåg i SVerige gå i över 160 Km/h (ATC bromsar vid 169 Km/h). MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|