![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Öppnar en ace-fil i TGATool2 för att föra över den till paint. Men färger och konturer syns inte i TGATool2 utan bara massa punkter. Problemet som jag tror är att filen är Compressed vilket dom inte brukar vara.
Så min fråga är. Hur får man en ace-fil Oncompressed. Shape File Manager funkar ju bara till s-filerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Du kan avbocka "Compress Ace Files" och spara. Öppna igen så får du se helbild. När du är redigerat så bockar du igen och sen spara. Om det är fortfarande samma problem, så är filen korrupt.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-05-17 klockan 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hjälpte inte. Då måste det vara annat fel.
Har laddat ner igen och andra varianter men lika dant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag tror att det brukar bli så här om du sparar filen i paint med en storlek som TGATool inte gillar. Se till att det är i något standarformat, tex 1024x768 etc. Avviker det med en pixel åt något håll har det blivit så här för mig.
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
PKP? Jag har inte den hos mig, vill du länka till download så jag kan kolla. Troligen är 2048X2048 för stort för TGATool2. Max 1024X1024.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-05-18 klockan 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|