| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2009 
				Ort: Västerås 
				
				
					Inlägg: 1 901
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej! Försöker ändra texturer på en NSB B3 till en TKAB B3, men har stött på ett problem. Då texturen på den från början var på runt 512x128px stor, ville jag ha den till 1200x300px, för att få lite större detaljrikedom. Tyvärr är det ju inte min modell från början, och jag misstänker att man måste mappa om själva modellen för att kunna använda min större textur (den ser nämligen väldigt konstig ut för tillfället...  
		
		
		
		
		
		
			 ) Men har någon annan några förslag annars...?  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	//Joakim Wahlberg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ett alternativ är ju att förstora bilden medans du jobbar med texturen och sedan krympa den igen brukar bli lite bättre....men generellt brukar det bråka om man ändrat mängden pixlar och sedan installerat utan att återställa original mängden... Paint som jag gör allt texturerande i brukar minska en detaljerad bild ganska så bra  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			1200x300 kommer inte att fungera. Prova med 1024x512 eller med 2048x1024.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Bengan  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			det stämmer som Bengan säger ska du ha en chans överhuvud taget måste du dubbla varje gång för att bilden ska passa på modellen alls.... dvs 512*128 blir som Bengan säger 1024*512 och nästa förstoring 2048*1024...så att förhållandet längden gånger brädden blir det samma
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Fel av både mig och rachammer om texturen  håller 512x128. Helt rätt att texturen måste dubblas, men då ska den bli 1024x256 eller 2048x512.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Bengan  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2009 
				Ort: Västerås 
				
				
					Inlägg: 1 901
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 ![]() På återseende, //Jocke 
				__________________ 
		
		
		
		
	//Joakim Wahlberg  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  |