![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Ända sedan jag började lära mig GMax så har mitt mål varit att
ta fram detta ånglok, som definitivt är mitt favorit ånglok. Vet någon vilket ånglok utgående från nedan hjulföljd???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Gissning: SJ E10.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ja, det är nog rätta lok. http://www.tugboatlars.se/E10.htm
Maffigt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
Alltså...
Vad... *stum* Att alla ni har detta engagemanget är otroligt!! Jag tror på dig vovven och ditt byggande! Kommer nog bli grymt bra och du ska veta att här är en som uppskattar det! ![]() Det gäller ju givetvis alla som orkar knåpa ihop dessa otroliga byggen ![]() Stående ovationer kommer härifrån ![]() ![]() ![]() Kämpa på!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Om du behöver hjälp med hur saker och ting ska sitta / se ut på E10 så kan jag hjälpa dig! Far min är helt såld på E10;orna. Vi har en massa bilder, info samt videor på dom i alla deras olika utföranden!
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Hej,
och tack för svaren! MEN: Loket jag skall bygga är INTE E10 utan dess förebild: HNJ G12 och senare E9 när SJ köpte upp HNJ 1945. Dock är SJ E10 så gott som en kopia av E9. Skillnader är bl.a tender och hytt. Så SJ använde E9 ritningarna till framtagandet av sina E10 lok. Se bild nedan av ett E9 lok. Tyvärr finns inga E9-or bevarade av ursprungliga 6 Emellertid lär ett E10 lok följa efter E9 eftersom skillnaderna är marginella..... PS. Jag tar gärna emot foton på E10 lok!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|