![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej
Det brukar vara populärt med bildgåtor så därför kommer det en här. Jag undrar: Vart är vi??? Jag vill ha en ganska exakt position, de som vet vart detta är kan berätta exakt vart vi är. MVH Kenneth PS Jag har maskat den ena skylten annars hade man sett det direkt. DS
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Till vänster om motorvägen E6 leder till Båstad. Det är lång och brant backe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Norr-ut från hallandsåsen
![]() På E6:an mellan Östra Karup och Gräsryd ?
![]() Senast redigerad av sicknote den 2007-04-09 klockan 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Hallandsåsens norra sluttning. Vi tittar norrut. Första avfarten leder bland annat till Båstad och Våxtorp.
Här kör jag ofta lastbil, så det har man koll på. När man kör lastbilen (250 hk, 10,7 t tjänstevikt) tom i den här backen, fast söderut. Alltså uppför, ligger man i 65 kmh, mot vanliga topphastigheten 90 kmh, och ändå kör man om de lastade långtradarna. Det kanske säger något om hur brant det är... Antar att du åkte/körde lastbil själv, med tanke på hur högt du är över vägen. ![]() Edit: Såg nu i ett annat inlägg att du åkte dubbeldäckare.
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2007-04-09 klockan 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja det är på toppen av den berömda åsen på väg norrut...Har precis passerat den högsta punkten här och nu är det full rulle utför ![]() När jag åkte lastbil här för ett par år sedan så hade vi fullt ekipage, bil+släp med maxad last och skulle till Göteborg, ca -1 C ute och en gnutta is på vägen och jag kan lova, en icke EU-moppe hade lätt kört om oss om man kan ta den liknelsen.... Jag tycker dessutom bilden blev bra för att vara tagen genom ett skitigt bussfönster... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Självklart är det ju norra backen strax söder om Skottorp på E6an. Har ju stugan strax väster i bild i Mellbystrand (som de flesta andra Älmhultsbor).
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem