Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-15, 17:00   #1
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard Förlåt, ännu en flygfilm. ;-)

Kan inte låta bli att skicka en länk till en film där fyra av världens största passagerarflygplan flyger samtidigt. Planen är Airbus A380.

-->> 4*A380

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 18:06   #2
Stefanity
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Stefanity
Standard

Jag har alltid gillat stora maskiner med stora motorer som låter mycket men här hörde man ju tyvärr inget motorljud.
Något pucko som lagt på porrfilmsmusik istället ju

Annars var filmen helt Ok

Fotograferande Lastbilschaufför
Kolla gärna in Min Fotosida
Stefanity besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 18:47   #3
Conny_87
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Skicka ett meddelande via MSN till Conny_87
Standard

Kommer dom här planen ens få landa på Arlanda? Har för mig att Arlanda är byggt på rätt mjuk grund. Får hoppas på att banorna håller så inte planen sjunker skepp . Vore riktigt mäktigt att se dessa plan iaf! Någon som vet om det är nåt bolag som fått nåt plan än?
Conny_87 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 20:00   #4
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Kommer dom här planen ens få landa på Arlanda? Har för mig att Arlanda är byggt på rätt mjuk grund. Får hoppas på att banorna håller så inte planen sjunker skepp . Vore riktigt mäktigt att se dessa plan iaf!
Tyngden är det inget problem med utan det är platsen planet tar i sidled/höjdled som är problemet. Svepradien m.m är inte Arlanda anpassat för, har för mig att det var precis samma sak när B747 kom. Om man anser det lönsamt att anpassa Arlanda för A380 är tyvärr tveksamt. Hade annars varit kul att se en A380 på Arlanda.

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 21:05   #5
Stefanity
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Stefanity
Standard

Vi kan väl ta emot dom på Säve i Göteborg annars

Fotograferande Lastbilschaufför
Kolla gärna in Min Fotosida
Stefanity besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 00:44   #6
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Det där är riktigt maffigt. Tänk å ha en A380 som "wingman". Då kan man gömma sig bakom motorn med ett Jas 39 gripen
Gammal 2006-09-17, 09:58   #7
Patrix
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Mycket mäktig film, Rojje!!
Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Kommer dom här planen ens få landa på Arlanda? Har för mig att Arlanda är byggt på rätt mjuk grund. Får hoppas på att banorna håller så inte planen sjunker skepp . Vore riktigt mäktigt att se dessa plan iaf! Någon som vet om det är nåt bolag som fått nåt plan än?
Leveranserna av A380 har blivit kraftigt försenade, och den första kunden SIA, Singapore Airlines, beräknas nu kunna få sitt första plan i slutet av 2006.

Citat:
Ursprungligen postat av Rojje
Tyngden är det inget problem med utan det är platsen planet tar i sidled/höjdled som är problemet. Svepradien m.m är inte Arlanda anpassat för, har för mig att det var precis samma sak när B747 kom. Om man anser det lönsamt att anpassa Arlanda för A380 är tyvärr tveksamt. Hade annars varit kul att se en A380 på Arlanda.
Bana 01R-19L (Bana 3) skulle klara A380 om det inte vore för bredden (45 m mot kravet 60 m). Broarna klarar 770 ton vilket är mer än väl för A380F som har en max startvikt på 590 ton. Tyvärr har man inte heller byggt någon av gaterna på pir F med dubbla bryggor... Men jag tror personligen att det bara är en tidsfråga innan man anpassar Arlanda för denna dubbeldäckade skönhet!
Patrix besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:07.