![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Har precis installerat TRS2006 som gick smärtfritt att installera. Har nu inte läst allt i manualen, men ett problem i surveyor är att om jag väljer t.ex STW som "Region" så syns inget alls i "förhandsvisningsfönstret". Spelar ingen roll viken region som väljs eller vilken undermeny som väljs. Inget syns alls. Däremot om jag väljer "All" som region, då syns objekten m.m.
Är det bara jag som har det problemet? Om inte, hur löser jag det?
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-09-16 klockan 23:43. Anledning: Stavfel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Har också det problemet. Tar ju halvadan att hitta objektet man vill ha när man ska få låv att leta igenom hela listan.
Senast redigerad av powerwin87 den 2005-09-17 klockan 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Tydligen kan man inte söka på delar av ett namn heller utan sökorden måste vara exakta?
Tar nog ett tag att vänja sig... Som jag förstår det så får man själv ange olika filter och man bör även kunna lägga in sökord för objekten i CMP. Men det tar ju ett tag att göra... Just nu vore jag glad om CMP klarade av att lista allt på DLS inklusive objekts beskrivning...
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Att få det ganska likt TRS2004 är faktiskt inte ett så stort jobb. Om man skapar filter för de olika länderna, tex. Germany, Sweden, UK, USA osv så blir det rätt så strukturerat på en gång. Gör på följande sätt: 1 : Välj ikonen som ser ut som en tratt. Detta öppnar Sökfiltret. 2 : I fältet Region, välj vilket land du vill konfigurera, t.ex. Sweden. 3 : Gå ner på Saved Filters och välj Save ... 4 : ... och spara under det namn du vill, t.ex. Sweden. Sedan är det bara att göra om proceduren för att få med dom vanligaste länderna (Australien, Nya Zealand, Tyskland, England, USA m.fl.) Detta går på knappt tio minuter. Hoppas att det är till någon hjälp .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
En annan sak man kan göra är att i CMP först sortera efter skapares smeknamn och sedan markera allt av ex Chakz0r. Välj sedan "Edit keywords" och lägg in STW så bör alla dessa hittas av stw filtret i surveyor.
Samma för emges, llj, osv.
![]() |
#6 |
|
![]()
Lysande!
Tack för det. ![]() Jag har inte hunnit sätt mig in så mycket i CMP ännu, men jag har ialla fall upptäckt hur lätt det är att ändra intreörer, motorljud mm nu för tiden. Att man dessutom kan ändra inbyggt material är helt kanon. Numera har mina Y1 svensk tyfon samt lokkalles intreör. mvh .... Mats
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Måste fråga... När du listar vad som finns på DLS kan du se nåt i Description fönstret då (finns i Asset Details listen under sökfönstret om man markerar ett objekt)? Jag får bara upp namn och bild, men ingen beskrivning alls, dock visas beskrivning när man väl installerat men då är det lite sent...
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]()
Hej Patrik!
Citat:
Citat:
mvh .... Mats mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Aha, får testa det!
Jo, trycker jag på fliken Download Station så listas det mesta av DLS där utom beskrivningar. Då har jag tydligen haft lite mer tur ändå ![]() Fick igång Download Ticket med nu så nu går det skapligt undan.
![]() |
#10 |
|
![]()
Hej igen!
Nu har jag fått igång DLS via CMP, men precis som du så har jag ingen beskrivning av det markerade objektet. Jag försöker fortfarande komma underfund med sökfiltret, men det kommer nog det också. mvh .... Mats
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hmm, det blir rätt många saker med fel när man importerar.
De flesta funkar visserligen ändå men sen när man lägger till dem på en karta så kommer den där svarta rutan upp när man startar som nu inte bara klagar på saker som fattas utan även felaktigheter. Blir jobbigt att få ordning på detta misstänker jag ![]() Tuff-tuffs ånglok är det problem med texturerna på de mindra hjulen såg jag nu, de blir vita. Väldigt många bogeys som man får fel på och ingen aning hur man rättar till det.
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Men då är det säkert JPG som är felet, tror jag läst nånstans att man tagit bort stödet för jpeg i 2006. I TRS2004 funkar den fint! Då bör det ju även vara enkelt fixat med. Skall försöka verifiera detta imorronkväll, påminn mig om jag glömmer det ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
tufftuff: Nedan ser du bilden på hjulen. Även en kort liten rörbit på sidan av tanken påverkas.
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Är det någon mer som har TRS2006 som har lite problem med ljudet, att det tonat bort väldigt snabbt i yttre vyn. Redan efter några vagnar är loket, tyfonen m.m tyst?
Sedan är signalerna svåra att se, coronan är knappt synbar från längre håll, lite så som det var när första versionen av Trainz kom. Någon mer med samma/liknande problem?
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|