Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-19, 19:07   #1
Bålsta
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Thumbs down Stängda inlägg

Jag blev lite vansinig när jag sökte runt lite i forumet,kollade jag på några inlägg som jag planerade att skriva,som var helt stängda. Varför ska man entligen låsa ett sånt ämne som är inte spammad,eller dålig . Jag länkade nu tre olika slags inlägg som är låsta utan anledning.

Tråden som var varken vandaliserad
http://217.197.57.186/forum/showthre...hlight=Husdjur

Ett inlägg som var värt att kommentera,som handlade om lokförare.
http://217.197.57.186/forum/showthre...light=Fr%E5gor

Inlägget som man bör få hjälpmedel
http://217.197.57.186/forum/showthre...light=Fr%E5gor

Om detta inte riktigt verkar så onödigt,posta inlägg eller skicka pm till mej.
Dessa trådar tyckte jag började mycket guddomligt och sedan så låser en av moderatorerna den,just när det började bli lite instressant. Tråden om Husdjur var ju helt onödig att låsa,bara för att den var för gamalt inlägg
Gammal 2005-09-19, 19:18   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

För ett bra tag sedan bytte vi mjukvara av forumet här.

Numera har vi ett forum som heter Vbulletin. Vårt mål när vi införskaffade detta forum var att samtliga äldre inlägg skulle kunna följa med när vi bytte programvara.

I vårt gamla forum kunde man "arkivera" äldre inlägg för att snabba upp forumet. När man arkiverade ett inlägg (eller tråd) så låstes hela tråden och låsningen följer alltså med när man flyttar över inläggen från den äldre programvaran till den nya.

Jag ser inte var problemmet med detta ligger. Att man ska kunna prata om husdjur, mat och andra ämnen som är väldigt off-topic här är inget vi lägger vår energi på utan vårt focus är och förblir tågsimulatorer.
Att sitta och låsa upp flera tusen trådar om ämnen som är off-topic ser jag ingen nytta med. Då lägger jag mycket hellre min energi på saker som folk har nytta av. Som det nya filarkivet för att ta ett exempel.

Däremot kan man länka till den tråd man hittat och på så sätt ta upp ämnet på nytt i en ny tråd.

De trådar du listar här uppe är över 3 år gamla

Senast redigerad av Fredrik den 2005-09-19 klockan 19:22.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:53.