![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fick strul med nedladdning från DLS med download cart.
Ingenting blev nedladdat och blev rekommenderad en ominstallation. Detta är nu gjort och nedladdningen fungerar. Kuiderna hamnar i min bestämda mapp via Trainzhelper. Så långt bra, men installtionen av kuiderna hamnar rätt uppåt väggarna. Istället för i World/Dispatcher/Downloads. Så hamnar Settings, Cache och World mapparna i Bin mappen istället för i TRS2004. Är det bara en miss med inställningarna som jag har gjort vid installationen och som jag kan rätta till i efterhand eller är jag tvungen att göra en ny ominstallation igen? EDIT: Krymt bilden. Bengan. Senast redigerad av Bengan den 2005-08-05 klockan 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]()
Verkar som om det är en ny ominstallation som behövs.
Vid nedladdning från downloads cart såg jag detta meddelande i nederkant. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Bengan, jag har inget svar på ditt problem men om jag fattar dig rätt så har du alltså ställt in att själva .cdp-filerna också sparas någonstans och inte installeras direkt?
Visste inte att man kunde göra så utan för mig installeras allt ifrån DLS direkt som kuid-mappar. Förresten, får du samma fel om du klickar på att ladda ner direkt och inte via korgen? Jag laddar bara hem direkt numera för korgen slutade fungera ibland och sen var allt man ställt på kö borta och man fick börja om.
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-08-06 klockan 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
Problemet fixat med en till ominstallation.
__________________________________________________ _______________ Bengan, jag har inget svar på ditt problem men om jag fattar dig rätt så har du alltså ställt in att själva .cdp-filerna också sparas någonstans och inte installeras direkt? cdp-filerna sparas i min egenbestämda mapp, men filerna installeras ändå av sig själv. __________________________________________________ _______________ Visste inte att man kunde göra så utan för mig installeras allt ifrån DLS direkt som kuid-mappar. På bild ett från Bin-mappen har du det lilla gula loket som det står Trainzhelper på. Dubbelklickar du på den, så kan du göra inställningar så att det du laddar ner även sparas som cdp-filer där du vill ha dom. __________________________________________________ _______________ Förresten, får du samma fel om du klickar på att ladda ner direkt och inte via korgen? Jag laddar bara hem direkt numera för korgen slutade fungera ibland och sen var allt man ställt på kö borta och man fick börja om. Har inte provat denna gång med att ladda ner direkt. Annars har jag haft precis samma problem som du med korgen. Lagt till i listan, laddat ner. Fått svar att allt är complet och sen har det visat sig att ingenting har blivit nedladdat. Sen har man fått börja om. Nu laddar jag ner i min speciella mapp. Kontrollerar om det har blivit nedladdat. Har det blivit det, så flyttar jag alla cdp-filerna till en annan mapp. Så att jag alltid har min nedladdningsmapp tom. EDIT: Lägger till några bilder för sparande av cdp-filerna. Bengan. Senast redigerad av Bengan den 2005-08-06 klockan 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Där ser man, bra med förklarande bilder o allt.
![]() Skönt att det fixade sig till slut, jobbigt med såna fel! Jag funderar nu på att helt starta om när man väl fått TRS2006 och gå igenom o ladda ner det man vill ha igen.
![]() |
#6 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Att börja om från början med TRS2006 är en bra idé. Det är ju lite nya funktioner du får tillgång till då.
/