![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
![]()
Laddade hem lite grejor från den italienska sidan. Därefter slängde jag in ett gäng träd och buskar mm på min bana. Nu efteråt får jag ett meddelande att det finns objekt i min bana som antingen inte är installerade på min burk eller är felaktiga. (Har ett litet svagt minne att det blev ett utropstecken på några grejor när jag installerade dem i manage content. Hur tusan ska man göra för att få bort meddelandet nu då? Nå´n som vet? Försökte ta bort de träden som verkar ha orsakat problemet. (Om jag välljer search for content updates hamnar betulla-träden i manage content-listan så jag gissar att de är dem som strulat till det) Men jag får fortfarande upp meddelandet.
Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Detta fenomen är vanligt. Av någon anledning hittar inte TRS kuiden för banan i sig, men detta är inget och hänga läpp för. Tryck bara att du vill starta ändå, för där är inget som har gått förlorat ellet når, bara en liten bugg (eller hur man ska säga) i spelet.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Tänk också på att i TRS2006 så räcker det att ett objekt på kartan är märkt med utropstecken i CMP för att varningen skall visas.
Själv får jag varningen på de flesta kartor nu i 2006 men jag väljer att strunta i den så länge sakerna funkar i spelet. Man kan ju se i CMP om det är saker som saknas genom att välja view dependencies. Saknas inget så skit i meddelandet och spela på ![]() Att fixa alla fel som CMP anger på äldre saker är nästan en omöjlig uppgift och felen kommer ju ändå tillbaka för andra om man delar med sig av kartan. En del fel är dock värre, som de texturer som raderas för utländska tecken eller felaktig storlek.