![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Ja, jag tännkte starta ett nytt virtuellt tågbolag i MSTS. Jag tänker inte
ta betalt eller något. Fast jag skulle behöva lite förslag till ett namn på bolaget. Jag tänker mest köra på KMJ - banan. Vore tacksam om ni kunde bidra med något. Lite andra tips skulle också hjälpa till!
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Kanske TågTrafikenAB
f11a ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hemsidan är nu klar och jag har redan bestämt ett namn. Det fick bli
Karlfors Lokaltrafik. Hemsidan heter http://www.clix.to/kl
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Introt är ganska fint(lånat iofs ![]() ![]() Själva sidan var inte så fint designmässig och gillar inte att menyn inte visar vilken sida man är på!(du har tagit den det och då flyttas knapparna, när man sen tror sig veta var de sitter så kommer man fel!) Men den är informativ och det är huvudsyftet so keep up the good work och lycka till med bolaget! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fin sida och jag gillar introt!
Men.... Kan du inte göra så man väljer antingen KMJ eller Solberga efter introt? Kolla här: http://www.tagkompaniet.se/ Där väljer man först om man ska åka med Tåg i Bergslagen, Mittlinjen, X-Tåget m.fl. Och sen får man info om just den linjen/banan. Med kartor, där man kan klicka på stations-/hållplatsnamnen, så behövs inte stationssidan. Kolla o testa här: http://web.telia.com/~u60000255/ Bilderna på stationerna är väldigt små. Kanske göra så man kan klicka (på lillbilden!) och se en större bild av stationen ifråga? Kanske skulle haft lite info också om att arbeta för er????? Vad som krävs? Lön? Kontakt?
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag ska ändra lite på sidan efter er kritik. Jag håller med om sidan är lite dumt
gjord men ska nu göra om lite. TACK FÖR ERA TIPS!
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Gjorde en första sida på skoj....
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Och så här skulle Solberga´s sida kunna se ut.... Då får man infon som hör till Solberga på den sidan och samma sak gör man förståss även på KMJ-sidan.
När det gäller Att resa med oss och Att arbeta för oss, så la jag den på första sidan. Det tycker jag är OK! Detta var bara ett förslag ifrån mig. Är det något du vill spinna vidare på, så gör det.....
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kom på en sak till....
En Om oss sida kanske också vore nått!? Där kan man ha info om bolaget t.ex. när det skapades, var det finns och vilka rutter/linjer det trafikerar m.m.
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag gjort den lite bättre allafall. Jag vet att hemsidan inte är
superbra för jag inget proffs på att bygga hemsidor. Pierre... Din mall var jäkligt snygg jämfört med min.
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tackar! Inget proffs jag heller....
Jag tycker din sida blev bättre nu. Bara lite finslipning kvar!
![]() |
#13 |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]()
Bäste VD Karlfors Lokaltrafik!
Jag har sett att ert företag kör med GT4-vagnar från 1960-talet, Mitt företag med filial i Prag kan ordna upp till 20 stycken tvåriktningsvagnar tillverkade mellan 1985 och 1990, vagnarna som vi talar om är av typen KT8D5 och är som sagt dubbelriktningsvagnar med dörrar på båda sidorna, vagnen är ledad och delad i tre delar. vagnen har mycket god kapacitet vilket är viktigt för en stad som Solberga som hela tiden expanderar. Vi kan ordna ett mycket förmånligt leasingavtal samt i ordningställande av vagnarna på plats hos tillverkaren CKD i Prag. För mer information kontakta Tramtrading AB Vagntypen det rör sig om är alltså KT8D5 som är tillverkade hos CKD i Prag och även gått i Prag i flera år, vagnarna har en relativit låg vagnkilometer och är välunderhållna. Före eventuell avfärd så renoverar vi självklart vagnarna. Vi bifogar en bild på en av våra vagnar på plats i Prag som skolvagn. http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...ntid=464&stc=1 Senast redigerad av Björne den 2005-05-05 klockan 18:57. Anledning: rättade till ett stavfel |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Tvåriktningsvagnar är just nu inte aktuellt på spårvägen i Solberga. Samma
model som enriktningsvagn skulle vara mycket bättre och då är vi beredda att köpa in ett antal spårvagnar. Vi vill att alla våra tåg/spårvagnar ska vara fräscha och därför vore renovering ett bra alternativ. Vi skulle vilja ha ert besked snarast eftersom vi håller på att renovera våra 60-tals vagnar just i detta tillfälle.
![]() |
#15 | |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]() Citat:
Just den typen har vi tyvärr inte som enriktningsvagn, men vi har två andra alternativ som säkert kan vara intressanta! Vi kan erbjuda er moderniserade CKD Tatra T3 spårvagnar som är tillverkade på 70-talet, Alltså denna typ: http://www.strassenbahnen-online.de/...al/lvb2020.jpg Sedan så kan vi också specifikt erbjuda CKD Tatra-vagnar som tidigare gått i Rostock, dessa är tillverkade 1990 och kan kopplas i upp till 3 vagnar långa tåg. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7670153824.jpg Sedan så kan vi eventuellt ordna andra vagnar, men våran specialitet är vagnar tillverkade av CKD Tatra. |
|
![]() |
![]() |