Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-12, 21:12   #1
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Question Realistisk Broms?

Hej! Jag vet att jag ofta startar sådana här topics men jag vill så gärna ah svar då jag inte tycker att det är speciellt kul att köra runt i orealistiska tåg, detta är för mig lika viktigt som landskapet för andra.
Så här lyder frågorna:
finns det någon här som vet hur rc-loken bromsar i verkligheten och vad som är för kraftigt och kan denne svara på dessa frågor.
1. Tycker ni att det är för kraftigt att bromsa med ett loktåg på 6 vagnar och ett lok med broms: application på rak mark?
2. Tycker ni att tilläggstiden är orealistisk?

Om ni tycker att det är orealistiskt med någonting säg då gärna vad ni gör för att få det mer realistiskt.

Snälla! Ge mig seriösa svar då detta är en av de viktigaste sakerna för en tågsimulator, enligt mig.

Tack på förhand!
Mvh Dash 9
gec44-9w besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-04-15, 14:42   #2
gec44-9w
Medlem

Unhappy Ingen som vet??

Nu har det gått 3 dagar sdan jag frågade, jag vet att bara ca 35 st har sett min tråd men jag vill hålla tråden levande så att de som vet svaret på min fråga kan svara på den.

Om ni inte förstod frågan så undrar jag om någon "skillad" tågförare tycker att det blir en realistisk inbromsning om man använder Application.
När jag andvänder application med 6 vagnar bakom ett rc-lok så bromsar den in enligt bromsstäckorna på tydal.nu's sida, men jag tycker att den känns lite för kraftig om man ser på tåget från utsidan.
Och sen så känns releasen lite trög, är det så här i verkligheten?
Med bromskraften så kanske det ser kraftigt ut för att jag inte kommer tillräckligt nära, då allting är förminskat för att få plats på skärmen, jag vet inte.

Snälla, ni som vet; svara på min fråga är ni snälla.

Senast redigerad av gec44-9w den 2005-04-16 klockan 17:08.
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-18, 21:17   #3
gec44-9w
Medlem

Question Rojje?

Jag läste att Rojje här på forumet körde pendeltåg, de är ju lika till bromssystemet som rc-loken. Tycker du eller ni andra lokförare att rc-loken i TRS har realistiska bromssystem om man kör med bromsfunktionen APPLICATION?
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.