![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Laddade ner några dieselljuf från DS. Tacksam för lite hjälp att installera/byta ljud i lok. Jag "grejar" att byta KUID:S mellan nerladdade lok men det var tydligenm lite knepigare att installera enbart ett nerladdat "enginesound"
Goran |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Du måste gå in i config-filen för det lok du vill byta ljud för. På raden där det står "enginesound" så följs det av ett KUID-nummer. Det numret skall du ändra till KUID-numret för det nedladdade ljudet. Acceptera ändringen och ta sedan bort Trainz chump-fil så att den läser in din ändring, annars märks det inte. Chump-filen ligger i Auran/Trainz/Cache och heter world_cache_Dispather.chump Auranmappen vet du förhoppningsvis var du lagt vid installationen ![]() Roger ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Tack Roger!!
Jag "klantade" till det lite vid installationen - nu fungar det bra. Häftigt "tunga" sound - 3 st dieslar försedda med nytt sound. Har "Mr Wolf" möjligtvis flera diesel-ljud?? Goran |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Vad jag vet har han släppt fyra stycken GM-EMD dieslar, och fler lär vara på väg
![]() Dom han släppt är: GM-EMD 12-645 F3B turbo diesel, KUID:104722:53573 GM-EMD 12-645E non-turbo diesel, KUID:104722:53230 GM-EMD 16-645E diesel, KUID:104722:53468 GM-EMD 20-645E diesel, KUID:104722:53440 och alla finns på DS. Roger ![]() |
![]() |