![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Åter på banan efter ett antal besök i sjukhussängar och egna har mitt huvud hamnat i något slags tomrum när det gäller Trainz – dessutom fungerar inte någon av mina banor i de många Train-programmen. Anledningen är att jag byggt i TRS 2010 och översatt mina banor till till TANE .
Det här borde inte vara något problem eftersom TANE byggmässigt motsvaras av 2010. Jag har under många års tid haft en dröm om att köra cab-tåg i en riktning och AI i den andra. En sådan här lösning verkar vara olöslig i TANE. Dessvärre har 2010 utrotats, men jag har lyckats installera det sämre 2012.. Men även här har jag stött på problem. Svenska Järnvägstavlors version 1, som fungerar så bra i 2010, fungerar inte i 2012. Alternativet är en TANE ver.2. Går den att använda? Det här diskuterades i Forum för några år sedan, men är som bortblåst för mig. Det inlägget förenklar jag mig till två frågor: Är det någon som har tips på hus hitta 2010? Kan jag använda mig av TANE i 2012? Nisse |
![]() |
![]() |