| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Dec 2009 
				Ort: Malmö 
				
				
					Inlägg: 2 055
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nu har jag verkligen anledning till att citera mig själv: Trainz gör det omöjliga möjligt. 
		
		
		
			Så här: Jag har mergat två DEM-banor – en gammal med med bangård och samhälle samt spår åt olika håll med en splitter ny DEM-karta. Passningen med min huvudbana (DVVJ) och och den nya DEM-kartan satt perfekt – såväl sidledes som höjdledes. Döm till min stora förvåning när jag upptäckte att spåret mellan bangården och den nya DEM-kartan FÖRLÄNGTS två kilometer. Till saken hör att jag tidigare kollat måtten i den gamla DEM-kartan från station till där järnväg och E45 korsar. 3-4 baseboards har lagts till på något obegripligt sätt Konsekvensen blev att jag fick lägga till en massa åkrar som inte finns i verkligheten och att banan – jag använder kilometerstolpar – har förlängts från start till mål. Nu är det nog fel av mig att skylla på Trainz, Radio Mobile ligger väl närmare till hands eller möjligtvis – undertecknad på något sätt. I kartan härunder har banan förlängts cirkus två kilometer.mellan pilarna. Även i övrigt verkar passningen stämma hyfsat. Den röda linjen markerar gränsen mellan den gamla och nya kartan Nisse  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |