Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-18, 20:17   #1
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard Problem med trainz....

Som rubriken säger så har jag problem.. igen...

Jag får problem med ljudet i trainz.. I vissa vinklar så har jag inget ljud och i andra vinklar så får jag mycket svaga ljud..

Har kollat om det var fel på datorn men det var det inte.. Prövade med musik och andra spel men får bara detta problemet i trainz... Någon som har en minsta aning om vad det kan bero på?
Gammal 2011-07-18, 21:24   #2
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Vissa versioner av Trainz, kontra vissa objekt som är anpassad för en annan trainzversion, har problem med ljudet. Vilken trainzversion använder du?

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 21:32   #3
rely
Medlem

Standard

Trainz 2010 och nyaste patchen. (44088)
Jag har problem med alla ljud på alla lok och content i hela spelet..
När jag väl hör lite ljud så låter det som om jag är 200m ifrån loken och jag har bara ljud när jag tittar rakt ner på loken.

Finns det någon lösning eller ska jag bara sätta mig och instalera om allt ifrån början?
Gammal 2011-07-18, 22:49   #4
rely
Medlem

Standard Nytt problem.........

Nu håller jag på att instalera om Trainz.. Men det går inte att skriva in serial key.. får medelandet "You have not entered a valid serial number. Please check that you are entering English characters. "

Vad beror det på...? jag skriver ju in rätt key... Har gjort om det flera gånger nu..

EDIT: Jag har nu instalerat om trainz och har samma problem!.. Jag funderar på att ge upp och börja med något annat.. Jag är desperat efter tips om vad det kan bero på..!

Senast redigerad av rely den 2011-07-19 klockan 01:51.
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 11:25   #5
rely
Medlem

Standard

Problemet löst!
Och jag tror att jag instalerade om trainz helt i onödan.. Allt jag gjorde var att ta bort en massa ljud filer.

Tråkigt nog så blev det något fel vid instalationen och allt content jag har laddat ner antingen försvann eller fick röd text i trainz.. Men det gör inget eftersom att jag vet vart man laddar ner allt igen och den röda texten må vara lite iriterande men den skadar inte på något vis.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:35.