![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag har fått stora problem:
Trainz 2009 ver 3.3 tvingar mig hela tiden att spara nya sessioner. I My content växer listan. Det går inte att komma åt den rätta sessionen och spara i den. Under torsdagen staplades märkligheter på varandra; vägskyddssignaler (fsig och vsig) vandrade av sig själva eller försvann. Men vad värre är; gick jag in i Driver förflyttades jag tillbaka i tiden, till våren 2010! Då dyker början på den bana upp, som jag byggt allt sedan januari i fjol mer eller mindre dagligen. Dock är jag inte helt olycklig – jag sparar varje dag route och session. Då kommer frågan: Kan jag rensa My content, lägga in de sparade cdp-filerna, committa och köra reparation? Ytterligare en fråga: Kan jag på något listigt sätt byta namn på route och session? Tanken är att det gamla får vila i hårddisken i väntan på en datorkrasch. Ännu en fråga: Klickar jag på Egenskaper för mappen i vilken route och session ligger i är den inte större än 4 mb. Är det rimligt? Men inte nog med allt det här. När jag hade skrivit färdig ovanstående i Forum Nytt ämne loggades jag ut. Allt fick skrivas om, men nu i Word. Det här med utloggning inträffar f ö alltid när jag skriver eller svarar i Forum. Frusterande. Nisse |
![]() |
![]() |