Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-11, 18:30   #1
Hobo
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard Men vad fult!

Under en sömnlös natt provade jag lite olika "uppdrag" som följer med Trainz från start. Jag måste säga att jag blev förvånad.
Så otroligt fula scenarior och miljöer, speciellt med tanke på att det är spelskaparna själva som gjort dem. Till och jag själv, gör finare och mer sköna miljöer.

För att inte prata om er alla andra här, så mycket finare ni gör!

Har aldrig förr varit med om att spelskaparna själva gjort sämre saker än användarna. Blev häpen. kanske det helt enkelt är finare landskap här i Norden?
Hobo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 18:44   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Jag tycker i.o.f. att det är så det ska vara.

Användarna/eftermarknaden/freeware-rörelsen kommer alltid att skapa finare och mer genomarbetade add-ons än vad utvecklaren någonsin kommer ha möjlighet till. Och för min del tycker jag att utvecklaren ska nöja sig med att göra saker som håller en godtagbar standard för den som enbart nöjer sig med original utan addon av den enkla anledningen att utvecklaren bör satsa på att vidareutveckla kärnprogramvaran i stället för att försöka göra bästa add-on.

Helt enkelt för att dom är de enda som KAN utveckla kärnprogramvaran vidare, medan hela eftermarknaden KAN fylla på med nya saker. Med tanke på hur mycket tid det går åt att göra en t.ex. högkvalitativ rutt så är det bättre tycker jag att eftermarknaden ordnar det. Eftermarknaden kan dessutom "ta ut svängarna" mer vad gäller datorkraftsbehovet för rutten och kan även tillåta sig att kräva bättre datorkraft än originalet.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 00:10   #3
Hobo
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Mycket bra tänkt! Stämmer helt och hållet det du säger när man tänker efter.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:29.