![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag gjorde en ändring i rutten Thames - Mersey (London - Manchester) för eget bruk. Rutten utspelar sig på 80-talet, och sedan dess har det tillkommit en stor station som heter Milton Keynes Central. Så jag tog fram en spårplan över stationen, tog bort signaler och annat i närheten och byggde upp den från grunden. Blev riktigt nöjd. Vad jag inte tänkte på var problemen med broken path. Efter avslutat bygge, utan felmedelanden eller andra problem, skulle jag öppna AE för att göra en path och kolla på stationen. Då blev det självklart broken path. Och vad jag vet, så är enda sättet att lösa detta på genom att köra Rebuild i RE. Men då måste väl rutten vara fri från signaler. Och att först radera alla signaler i rutten, säkert flera tusen, och sedan sätta tillbaka dem, det är helt omöjligt. Finns det något annat sätt att reparera broken path?
![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Ja, du har tydligen ändrat spår, då blir det broken path. Kolla noga hela stationens spårplan om det finns blå lodlinje nånstans, för om den finns på spåret så blir det broken path. Du måste ta bort några spår och sen spara. Sen kan du återplacera dem igen och kolla sen efter blåa linjen. Är blåa linjen borta då kan du skapa ny path igen och testa. Du skadar signalerna om du kör Rebuild, så det går inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Tack för svar, ska testa nu.
![]()