![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Har varit nere i Tatrabergen och kikat, både på Polska och Slovakiska sidan. Tyvärr var vädret dimmigt så längst upp vart sikten något begränsad(20-30m). Samt att det regnade, nästan snöade på högsta punkten.
![]() ![]() Utsikten är trevlig redan här på 1750m höjd, totalt är berget 2634m högt om jag inte missminner mig. ![]() De som inte ville betala kunde gå upp/ner till 1750m höjd, därifrån var det svårare att ta sig upp till fots. ![]() Anledningen ser ni här, det blir klart brantare och dessutom kraftig dimma. Vajrarna som skymtar i bild är till kabinbanan vidare upp de sista 900 metrarna. ![]() Väl uppe fanns iaf en mindre bar, jag körde bil så det fick bli alkoholfritt, varmt te kändes dessutom väldigt trevligt när det var några knappa plusgrader utanför dörren. ![]() |
![]() |
![]() |