![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Fick se en för mig ny grej, solcellsdrivet elstängsel. Började fundera försst vad som stod vid stängslet när närmade mig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare ssg
|
![]()
Finns rätt många småanläggningar som drivs med solceller. Tex är många av vägverkets vägunderlagskameror elförsörjda via solceller. Vid vissa olycksdrabbade övergångsställen finns det varningsljus som drivs av solceller mm. En sett ur längden, ganska billig lösning.
![]() |
#3 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Just det här har nog blivit rätt vanligt på senare år.
En annan grej är hornhögtalarna på vissa spårvagnshållplatser. De har ofta en solcell ovanpå.
![]() |
#4 | |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
Hade alltid trott att det är en slags lampa riktad åt fel håll. ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hur blir det om det är mulet, eller när solen inte skiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Då smiter korna, till en viss forumits stora förtret.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Eller ens egna hästar. Men förmodligen en billig grej på sikt. Hur mycket kostar en sådan pryl tro? Ett vanligt elaggregat ligger på runt ca 1500-3000 och kanske mer. Allt beroende på hur många hagar man har.
![]() |