![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hej, jag undrar, funkar det att aldda ner o instalera directx 10 på ett nvidia geforce 7300gt kort ? ( eller två snarare) men husom helst, inget som kan gå fruktansvärt fel eller ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det är inte kompatibelt. 8600 korten är det lägsta som stödjer det, om jag inte minns fel.
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
fan det var ju synd, dom har man ju inte riktigt råd med
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
8400GS stödjer DX10 och kostar bara 419:- http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337164 Dock inget att spela med!
8600GT med 512MB i minne kostar nu 1095:- http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340322 Jag gav samma pengar för mitt 8600GT med 256MB... Kolla även ATI korten, dom brukar ju vara lite billigare än Geforce!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-12-29 klockan 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
fast jag har inte riktigt råd att köpa n7ya kort nu då jag har två st 7300GT i burken som är nya, en fick jag i julklap o den andra köpte jag själv, dom funkar alldelle utmärkt, bara det att dom inte stödjer dx 10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
fast spelupplevelsen på två gånger 7300gt är väldigt trevlig får jag säga, även om antagligen ett serie 8 kort skulle vara bättre, föresten så har jag inte riktigt råd för tillfället, jag får invänta mitt nästa barnbidrag om jag ska köpa det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare v10
|
![]()
någon som vet var jag hittar et geforce 8800gts billigt då ?! dom är nog trevliga, jag tyckte att jag såg ett för 2300 häromdagen men kommer ej ihåg var, någon som kanske har en ide eller vet var man hittar ett sådant kort billigt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Då kanske han kan sälja sina 2 kort och köpa 1 Ultra?
![]()
![]() |
#11 |
Tidigare v10
|
![]()
jag får nog inte så mycket för dom skulle jag tro,
detta grafik kort var väll rätt så billigt men ädmå bra !? ![]() https://www.datorbutiken.com/se/Defa...oduct=ASN88GTS nästan så man funderar på at köpa det, synd bara att man inte för tillfället har 2700 kr ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Daniel: Vill inte vara dum, men det är enkelt (google är din vän!) att kolla upp saker innan man postar så man vet vad man pratar om. 7300GT kostar nytt runt 400:- styck. Även om V10 skulle få 800:- för sina kort, så kan ju du tala om vart man handlar ett 8800 ultra för dom pengarna...
V10: Bra pris på det 8800GTS. Dock sämre klockhastighet och max upplösning än på mitt 8600GT.
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Nejnej, men det är väl bättre att han säljer dom iallafall, och lägger till lite pengar, om han nu ska ha ett 8800-kort?
![]() |
#14 |
Tidigare v10
|
![]()
jag tror inte att det är någon rea på dom korten då det är ett flertal sidor som har dom för under 3000 kroner så jag kan nog spara ett tag, jag köpte mina 7300GT kort för 900 på mediamarkt o det går ju alltid att retunera då jag har typ 30 dagars öppet köp eller vad du nu var, dock så vore det ju dumt av migg att lämna in dom före jag har råd med ett nytt för då har jag ju inga grafikkor alls, så det är alltid bäst att ha pengarna före man köper något
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare v10
|
![]()
hehe denna skulle man ju kunna ha råd med, den är ju ganska bra eller vad säger ni ? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338881
|
![]() |
![]() |