![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Alla har vi väl något som är av viktig karaktär, det kan vara allt från dokument till bilder eller varför inte e-post som finns i inkorgen med vital information!? Tänkte tipsa om ett väldigt enkelt och smidigt sätt att ta säkerhetskopior på filer av alla möjliga typer. Programmet heter "GK Backup" och laddas ner gratis här!
Förutom vanlig kopiering av filer till en annan plats kan du synkronisera så att exempelvis två olika backupkällor får samma inforamtion. Eller så att ett usb minne får samma filer som mina dokument tillexempel. Väldigt effektivt och smidigt. Vet du med dig att det tillkommer viktiga filer eller att du vill vara säker på att bilderna finns skyddade så kan du köra "Schemalagda backuper" med jämna mellanrum. Som sagt är fördelarna många, det är på svenska, gratis och reklamfritt för att nämna några. Att ta säkerhetskopior är vitalt, så slipper ni bli av med exempelvis allt från familjefoton till bilderna från TÅG150 eller dylikt. ![]() http://www.drkrupp.se/info_backup.html - Med instruktioner till programmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Har använt detta och är enbart positiv till programmet, mycket positivt, rekommenderas!
(Oj, börjar låta som en typisk Traderakommentar.. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag använder Backup NOW! som är ett fantastiskt bra program med massor av bra och användbara nyttigheter när man tar säkerhetskopior. Jag tar säkerhetskopior på all privat data varje dag och sparar det på en separat hårddisk i datorn där ingen privat data finns på samt på en DVD som jag bränner varje vecka. Jag sparar DVD-skivorna i rummet där jag sitter samt ett ex i bankfack. Då är man bra garderad mot ev dataförlust samt tex dataförlust vid ev brand.
Tänk också på att namnge kopiorna så att du lätt kan identifiera vad dom innehåller och när dom är gjorda, tex Full_Backup_20061213_1625. ![]()