Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-25, 15:53   #1
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard Återleding

Hej! Har en fråga ang återledning, ja valt på toppkonsol enfas låg vad för återleding ska man använda, är enfas låg eller enfas hög

MVH Gubben50

//John
gubben50 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 16:33   #2
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gubben50
Hej! Har en fråga ang återledning, ja valt på toppkonsol enfas låg vad för återleding ska man använda, är enfas låg eller enfas hög

MVH Gubben50

//John
Du ska använda: Återledning enfas låg om du har Enfas låg på toppkonsolen(Bryggstolpe eller linjestolpe).
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 17:16   #3
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metal_henke
Du ska använda: Återledning enfas låg om du har Enfas låg på toppkonsolen(Bryggstolpe eller linjestolpe).
men om det är bryggstolpe är konsolen enfas låg = enfas hög på linjestolparna... och kan tillägga att det är hjälpkraftledning du ska använda
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 17:17   #4
Arre
Tidigare Arvid Nilsson
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Jönköping, Sweden
Inlägg: 1 349
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metal_henke
Du ska använda: Återledning enfas låg om du har Enfas låg på toppkonsolen(Bryggstolpe eller linjestolpe).
Det finns ingen återledning enfas låg.
Däremot bör du använda återledning horisontal eftersom du har toppkonsolen i ett äldre läge.
__________________
Arvid Nilsson
Arre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 20:44   #5
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard Hejlpkraftledning

Hej! Ja andvänder Byggstolpe 2,75 m 300mm med toppkonsol enfas låg och med hjälpledning enfas hög, med låg blir det inte bra den kommer lägre då skicka med bild.

MVH Guben50

//John

Senast redigerad av gubben50 den 2012-11-08 klockan 15:10.
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 11:02   #6
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

bryggstolparna är till för att placera morabryggor på, inte sättas på det viset som ensamma stolpar (men givetvis fritt att göra som du vill).

Enfas/trefas hög/låg hjälpkraftsplines är gjorda för höjden på linjestolparna, inte bryggstolparna. Att det finns hög/låg version av dem är bara så man av bekvämlighetsskäl slipper justera åt ena eller andra hållet vid utplacering.

På moderna banor i verkligheten används 335 stolpar, 275 på äldre (också fritt o göra som man vill naturligtvis)

Glöm inte bort min guide om luftledningarna http://www.home.vxu.se/tnonv03/swedishcontentguides/

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 12:00   #7
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard Tackar

Hej ! Tomas ja tacka för hjälpen

MVH Gubben50

//John
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009