![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Om man bortser från utsikten och fören blir det ju nästan lokkänsla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Grymt alltså
![]() Ska försöka min tur någon dag på Hven båtarna ![]() Helst skulle jag vilja va inne på kommandobryggan på ett större fartyg, typ Viking line och Silja Line.
![]() |
#4 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Ja, jag var ju på kommandobryggan på TT-line-fartyget Nils Holgersson när jag var åtta...
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
ja det är ju naturligtvis ett eller två snäpp häftigare ju. Mvh Johnny Nilsson, ja riktigt grymt var det, jag har ju en liten erfarenhet av sånt här för jag har varit upp Värmdös, Väddös, Södertörns, Cinderella I:s, Cinderella II:s och Skärgårdens kommandobrygga, den sistnämda fick jag utropa Dalarö brygga ifrån, jag har bra högtalarröst eftersom jag har en bra berättarröst enligt min gamla skolfröken. Och Väddö, Cinderella I och Cinderella II har jag fått filma ifrån en gång var utom Cinderella II som jag har fått filma ifrån vid två enskilda tillfällen och Askungens kommandobrygga filmade jag även ifrån Lördagen den 1e Juli på 18 turen, men batteriet lade av vid Gällnö, men nu i lördags hade jag kamerabatteriladdaren så jag klarade mig och fick över så där nån två timmar typ, nästa projekt är att få in Waxholmsbolagets huvudanropskanal för alla skärgårdsbåtar: WÅABS Relä kallas den, och nu söker jag febrilt dess frekvens
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Menar du att det blir lokkänsla då, det var som attibommen.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
båtar är onekligen trevliga
![]() ![]() typ gissar på att Waxholmsbolaget har typ någon av dessa (google ftw ![]() 155.375 71.7875 (gammal) 77.5375 (sl + waxholm) 74.5375 någon av dessa kan det vara...
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
jag hoppas vid min gud att det är: 74.5375 eller 155.3750 för 71.7875 har jag redan provat, jag håller tummarna stenhårt för det, tack snälla för hjälpen. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Javisst vore det nåt att köra Askungen, den är liten, lätt, men har tyvärr endast två motorer och tappar kapacitet väldigt lätt, maxfarten ligger på 24, men inte när hon är fulltankad, då är det cirka 23 och när hon inte är fulltankad, men med mellan: 100-170 passagerare ombord är maxfarten 21,5 cirka V-båtarna har toppfart 22 knop och ofta lagom med passagerare och dessutom tre motorer och tappar därmed inte så mycket kapacitet. Mvh Johnny Nilsson V-BÅTSKAPTEN ÄR EN DRÖM FÖR MIG
|
![]() |
![]() |