![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ibland har det sina fördelar att vara vaken och få uppleva morgontimmarna.
Kom en räv traskande över vägen, inte långt ifrån där jag stod parkerad. Så jag började att plocka fram kameran. Tog inte lång tid, innan ett gäng med måsar (4-5st) började dyka ner mot honom. Räven försvann mot några buskar och besviken plockade jag ner kameran igen, för att räven hade blivit bortjagad, trodde jag. Samtidigt började även ett gäng skator att föra liv och dyka mot honom borta vid buskarna. Rätt som det är, gör räven ett 1½ till 2 meter högt hopp upp i luften och nyper en skata i luften. Fan, att missa detta med kameran. Upp med kameran igen och försöker skjuta ett par bilder på räven, från höften innan hon försvinner igen. Jagad av ca: 10 st måsar och skator. Bildkvalitén, blev som den blev. Men det var en rätt häftig morgonsyn, om man nu inte var skatan som fick plikta med sitt liv.