![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Hej
Fick plötsligt lite lust till gmax igen och tänkte göra en stor lagerbyggnad med ProtoLars. Men då undrar jag hur man kan mappa flera texturfiler till ett o samma objekt (box)? Jag vill alltså ha nån face med en annan textur utan att ha allt i samma fil. Det underlättar ju tiling om man kör med en separat fil till varje texur som skall "tilas" tror jag... Eftersom byggnaden blir rätt stor så sparar jag ju mycket i filstorlek om man repeterar samma textur. Drar man en ny textur till en box så ersätts ju den gamla ![]() Måste man helt enkelt göra en separat plane av den sidan som skall ha egen textur? Förresten, hur hög brukar en lastbrygga vara för gods där pallar skall kunna dras över till vagnen? 1.5 meter kanske?
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-06-03 klockan 04:33. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|