![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hej, om jag har några bilder som jag vill ladda upp här, hur ska jag göra då, jag har Paint Shop Pro 7, hur ska jag göra sen för att förminska bilderna där?
/Av Tobias 2004 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Tobias!
Öppna bilden i/med Paint Shop Pro. Längst ner till höger, så ser du bildens mått (Pixel size) och hur många kB den är. Välj Image och sen Resize. Nu kan du ställa in Pixel size eller hur många procent av orginalet, bilden ska vara. Jag brukar använda Pixel size och ta 640 width....då brukar den hålla sig under 100 kB. Om den nu inte skulle göra det, får du krympa den lite till! Spara bilden sen som jpeg. ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bilder på min rutt LBJ (obs, många bilder!) | Deskgrunt | Landskapsdesign - Trainz | 53 | 2005-07-13 14:31 |
Bilder från BF1942 sökes! | Nicke_123 | Off-topic | 13 | 2003-10-01 00:51 |
Nya bilder från Silja Europa :-) | Pson | Off-topic | 0 | 2003-08-09 00:51 |
XT Regina med det stora X:et. (7 Bilder a 1024x768 | Dson | Off-topic | 1 | 2003-05-04 10:16 |
Bilder på Linx X2000! | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-07-26 19:06 |