![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej
Jag försöker sätta upp "Multiple industry new" för att få till en lastplats för timmer på DONJ. Jag hittar på alla menyer mm och ställer in allt. Problemet är bara att när jag startar driver så är allt försvunnet. Likaså om jag öppnar surveyor igen. Jag antar att man måste spara industrin på något särskilt sätt - jag har provat med mitt egna lager "landskap" samt session-layer men inget av dem tycks fungera något bra. Tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det måste sparas i en session och måste öppnas i samma session. Själva objektet kan ligga i route-layern, men alla data du ställt in kommer att sparas i sessionen och du måste ladda den från densamma. Är du säker på att du laddar samma session som du sparar?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag är osäker - jag har bara provat att trycka på lokförar symbolen i surveyor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Prova detta: Öppna den session du använder, kolla att objektet i fråga ligger i rout-layern, om inte, ändra det (göres genom propertyrutan) Spara Route och session. Gå tillbaka till ruttmenyn och välj den rutten och den sessionen du sparat i och välj drive. Kolla om dina inställningar fungerar.
Om detta inte fungerar, testa att ta bort rulen quickdrive, har något vagt minne av att den kan ställa till med en del när det gäller sparade funktioner.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej spyfrog
Fast vi kan ju bygga en alldeles egen lastplats också. Så får vi utseendet precis som vi vill. MVH / Bjornl |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Däremot vet jag att man lastade träkol där också och det har du ju gjort en lämplig lastplats för. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Den såg nog ut som du säger, har bilder från Lettland, gällde nog här också fram till 40-tal i alla fall. Men mycket var ju som det står i länken timmer som flottades.
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...hread&id=45981
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
vargmossen_industri_problem.jpg Här skall det väl stå hur mkt virke som finns att hämta osv när man satt upp detta? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag ser inga fel, skall fungera utmärkt. Har du ens testat att köra fram och lasta/lossa?
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Du har nog bommat något när du ställer in den spyfrog. För det är som du misstänker att Lagerstatus kommer fram om den är rätt inställd
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|