Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-21, 23:55   #1
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Multiple industry new

Hej

Jag försöker sätta upp "Multiple industry new" för att få till en lastplats för timmer på DONJ. Jag hittar på alla menyer mm och ställer in allt.
Problemet är bara att när jag startar driver så är allt försvunnet. Likaså om jag öppnar surveyor igen. Jag antar att man måste spara industrin på något särskilt sätt - jag har provat med mitt egna lager "landskap" samt session-layer men inget av dem tycks fungera något bra.
Tips?
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 09:31   #2
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Det måste sparas i en session och måste öppnas i samma session. Själva objektet kan ligga i route-layern, men alla data du ställt in kommer att sparas i sessionen och du måste ladda den från densamma. Är du säker på att du laddar samma session som du sparar?
Gammal 2011-12-22, 10:23   #3
spyfrog
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Det måste sparas i en session och måste öppnas i samma session. Själva objektet kan ligga i route-layern, men alla data du ställt in kommer att sparas i sessionen och du måste ladda den från densamma. Är du säker på att du laddar samma session som du sparar?
Jag är osäker - jag har bara provat att trycka på lokförar symbolen i surveyor...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 15:47   #4
korvtiger
Medlem

Standard

Prova detta: Öppna den session du använder, kolla att objektet i fråga ligger i rout-layern, om inte, ändra det (göres genom propertyrutan) Spara Route och session. Gå tillbaka till ruttmenyn och välj den rutten och den sessionen du sparat i och välj drive. Kolla om dina inställningar fungerar.

Om detta inte fungerar, testa att ta bort rulen quickdrive, har något vagt minne av att den kan ställa till med en del när det gäller sparade funktioner.
Gammal 2011-12-22, 15:50   #5
bjornl
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Hej spyfrog

Fast vi kan ju bygga en alldeles egen lastplats också. Så får vi utseendet precis som vi vill.

MVH / Bjornl
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 16:40   #6
spyfrog
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej spyfrog

Fast vi kan ju bygga en alldeles egen lastplats också. Så får vi utseendet precis som vi vill.

MVH / Bjornl
Det kan vi visserligen men jag har inte riktigt hittat på någon bra dokumentation på hur en vanlig lastplats för timmer såg ut vid 1930 talets början / 1920 talets slut. Min gissning är att man helt enkelt la plankor från vagnarna och sen använde hästar för att dra upp stockarna på vagnarna.

Däremot vet jag att man lastade träkol där också och det har du ju gjort en lämplig lastplats för.
Gammal 2011-12-22, 17:42   #7
korvtiger
Medlem

Standard

Den såg nog ut som du säger, har bilder från Lettland, gällde nog här också fram till 40-tal i alla fall. Men mycket var ju som det står i länken timmer som flottades.

http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...hread&id=45981
Gammal 2011-12-22, 21:04   #8
spyfrog
Medlem

Standard

Citat:
Prova detta: Öppna den session du använder, kolla att objektet i fråga ligger i rout-layern, om inte, ändra det (göres genom propertyrutan) Spara Route och session. Gå tillbaka till ruttmenyn och välj den rutten och den sessionen du sparat i och välj drive. Kolla om dina inställningar fungerar.

Om detta inte fungerar, testa att ta bort rulen quickdrive, har något vagt minne av att den kan ställa till med en del när det gäller sparade funktioner.
Nu har jag provat detta och jag verkar inte få den att fungera. Allt jag får upp är följande meny när jag klickar på industrin:
vargmossen_industri_problem.jpg

Här skall det väl stå hur mkt virke som finns att hämta osv när man satt upp detta?
Gammal 2011-12-22, 23:13   #9
korvtiger
Medlem

Standard

Jag ser inga fel, skall fungera utmärkt. Har du ens testat att köra fram och lasta/lossa?
Gammal 2011-12-22, 23:17   #10
spyfrog
Medlem

Standard

Citat:
Jag ser inga fel, skall fungera utmärkt. Har du ens testat att köra fram och lasta/lossa?
Uppriktigt sagt inte för jag trodde att det skulle stå lagerstatus mm i den där rutan....
Gammal 2011-12-23, 21:26   #11
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Du har nog bommat något när du ställer in den spyfrog. För det är som du misstänker att Lagerstatus kommer fram om den är rätt inställd
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Namnlös.jpg (37.6 KB, 38 visningar)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:22.