![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
|
![]()
Hur gör ni när ni testkör en händelse som skall inträffa först tex 20 minuter in i scenariot? Jag har fått några industrilok att hämta å lämna vagnar inne på en bangård. Problemet är att när jag vill provköra händelsen som krånglar, efter att ha ändrat något i schemat, så måste jag ju vänta till det hela inträffar.
Det blir mycket vänande minsann. Finns någon lösning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det finns rules som kollar tid och kör childrules när den inträffat, där kan du bestämma tid. Leta reda på till exempel Clock rule, eller Time Check.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
|
![]()
Nja, jag menar att jag skulle behöva kunna speeda upp hastigheten, så att de närmaste tex. 20 minuterna rasslar på. Händelsen är beroende av att andra tåg skall komma in på området. Det tar 12 minuter för det första. Sedan startar industriloket sitt jobb.
Man skulle vilja "snabbspola" fram till 12 minuter, så man slipper vänta. Kanske svaret finns i ditt inlägg, men jag kanske inte förstod ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tja, det finns ju om du kör Quickdrive en meny (Quickdrive meny) där du kan ställa in tid och "rate", men jag antar att du var ute efter att det skulle ske automatiskt i en session? I Sådana fall så får du anordna någon typ av trigger (tid, se förra inlägget) eller en triggercheck till exempel, och när den triggras så får du ha en time and rate, där kan du ändra tidens hastighet. Dock så är jag inte säker på att själva spelet går fortare, utan bara klockan. Eller? Snabbspola tror jag inte är något som går.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() ![]() (ANVÄNDS PÅ EGEN RISK! ![]()
__________________
Hälsningar Max ![]() Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
|
![]()
Nja, det borde finnas som i många andra spel där man bygger saker, att man trycker på tex "+" så speedas spelet upp. Tågen skulle alltså komma farande i en jäkla fart, och de tolv minuterna skulle gå på ett par minuter!
Men jag får väl tåla mig och vänta innan jag får se resultatet efter varje ändring. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|