![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Hej. Alla medlemmar som bor nåstans i stockholm eller utanför kanske vet det här. Jag och min kontaktperson skulle åka till Södertälje från tumba och hälsa på min mamma som jobbar på Clas ohlson i södertälje. Sen skulle vi ta tåget enda till centralen. Exakt när vi skulle avgå från Tullinge Så fär vi stopp och chaffören säger, ( Hellre att stå inne vid parrongen än att stå framför en
signal oct att vänta på grönt). Nå väl, när vi var framme vid Flemmingsberg och så ser jag ett X2000 på fel spår innan Flemmingsberg och har röttljus och ska till Stockholm C. När tåget stannar i flemmingsberg så ser jag en ännu ett X2000 som ska till Malmö, Köpenhamn och stod inne på spår 4. Alla passagerare från tåget klev på det tåget jag satt på, Då menar jag alla passagerare från stillastående X2000. Det kom två stycken personer som satt bredvid oss och sa att det var ett elfel på tåget men det var nått sånt dem sa iallafall men det handlade om ett elfel iallafall. Det är var ett elfel vid älvsjö om det var chaffören som sa det eller om det stod det på stationen. Jag tror nog att det var Huddinge station där det stod att alla Södertälje tåg stannar varken på Årstaberg eller i Älvsjö pga av elfel. Senare så står det att Alla södergående tåg stannar inte i Årstaberg pga Banarbete. När jag och min kontaktperson skulle byta tåg på Stockholms södra pga mycket folk på tåget. När vårt tåg till södertälje kom, ooooohhhh ni vill inte veta. DET var så mycket folk så att de som skulle kliva av kunde inte göra det och vet ni varför, ![]() ![]() All folk bara rusade in i tåget och jag sa det till min kontaktperson, Vi får inte plats på tåget vi tar nästa södertälje tåg. Och jag såg det värsta av allt Det tåg vi klev på, tåget skulle komma 15:45 men kom 16:09. Nästan en halvtimme försenad. ![]() ![]() ![]() ![]() Men vi klev på tåget och det skönaste var en sittplats och inte så mycket folk också. Nu det var bara tuffa hemåt till Tumba. Och ta det lugnt. Om nån av er som åkt tåg idag efter ett så tror jag att ni har också blivit försenade och stillastående mitt på järnvägen. Jag har aldrig varit med om nått sånt här. Det är var det värsta förseningarna jag har sett pga att det var elfel och banarbete samtidigt. Skriv jätte gärna vad ni tycker om det här.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-05-01 klockan 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Det var inget elfel på tåget, men däremot så var det helt spänningslöst i kontaktledningen osv. Så alla tåg som körde på den sträckan drabbades rätt rejält. Jag vet dock inte orsaken till händelsen, mer än att det var ett större elfel. Och jag gissar på att det kan ha samband med arbeten vid Årstaberg.
Alla resenärer som kom med X 2000 tåg 530 från Malmö kom bara till Flemingsberg och fick byta där o gå över till nästa pendeltåg in mot Stockholm då man inte kunde få igång tåget igen. Jag förstår att det kan ha blivit ganska så fullknökat på pendeln, då man bara körde med ett tågsätt idag, mot normala två stycken (på vardagar i varje fall).
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|