Har tänkt köpa mig en ny kamera, då jag vill lära mig lite mer om fotografering. Känns som min 900:- digitalkamera från HP inte är så mycket att växa i.
Jag är fullt medveten om att en ny kamera inte på något sätt gör mig till en bättre fotograf, det är inte därför jag tänkt inhandla en. Jag vill helt enkelt lära mig mera, och köpa något som jag även inom kanske 5 år kan känna att jag ännu inte behärskar. Något att växa i helt enkelt.
Då jag verkligen är helt grön inom detta område så tänkte jag höra mig för lite här på forumet, då det känns som det finns stor kompetens inom tidigare nämnda område.
Har funderat lite fram och tillbaka, men jag vet inte riktigt vad jag egentligen behöver. Jag vill inte köpa mig något som är way över vad jag behöver som nybörjare. Det jag är ute efter är en kamera som är mycket lättanvänd, men som jag ändå kan ändra en hel del saker med.
Känns som det börjar bli väldigt långt och svamligt det här, så jag ska väl ta och runda av. Pris? Runt 5-6000 som absolut max.
Tack på förhand!